شناسهٔ خبر: 38426777 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت:

خود مراقبتی و رعایت بهداشت فردی، مهمترین راه مقابله با ویروس کرونا است

علی اصغر خیرخواه گفت: با توجه به گزارش ورود کرونا ویروس جدید در کشور از مردم جنوب کرمان انتظار می‌رود توصیه‌های بهداشتی در مورد این ویروس را جدی‌تر گرفته و با دقت بیشتری آنها را رعایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، «علی اصغر خیرخواه» گفت: همکاران ما در مراکز بهداشت فرد مبتلا یا مشکوک و بیمارانی که مربوط به شبه ‌آنفلوآنزا باشند را به بیمارستان‌ امام جیرفت، ۱۲ فروردین کهنوج که قسمتی از این بیمارستان ها برای مراقبت و جداسازی از بیماران مشکوک به کرونا در نظر گرفته شده، ارجاع می‌دهند و دستورالعمل به تمام مراکز بهداشتی روستایی، شهری و بیمارستان های جنوب کرمان ارسال‌ شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن تأکید بر این که کرونا ویروس جدید کشنده‌تر از آنفلوانزا نیست و مردم نباید نگران باشند، عنوان کرد: علائم کرونا مانند سرماخوردگی و آنفولانزا است و نمی‌توان علائم خاصی اعلام کرد اما باید توجه شود که افراد پر خطر مانند خانم باردار، بیماران قلبی عروقی، افرادی که پیوند اعضا داشتند یا دارای بیماری نارسایی اعضا هستند، افراد بالای ۶۵ سال، افراد دارای سرطان تحت درمان در معرض خطر بیشتری قرار دارند و اغلب فرد دارای بیماری زمینه‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر بیماران مبتلا به عارضه کرونا ویروس جدید علائم تنفسی مثل سرماخوردگی دارند که با استراحت و دیگر مراقبت‌های اولیه خوب می‌شوند.

خیرخواه ضمن توصیه عموم مردم به رعایت نکات بهداشتی، اظهار داشت: شستشوی دست‌ها و صورت به طور مرتب انجام شود، هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان و بینی خود را با آرنج یا دستمال بگیرید و بلافاصله دستمال را دور انداخته و دست‌های خود را بشویید، از دست دادن و روبوسی پرهیز کرده، از تماس نزدیک با بیماران دارای علائم تب و سرفه خودداری کنید، اگر تب، سرفه یا هرگونه مشکلی در تنفس دارید، به پزشک مراجعه کنید و سابقه سفر قبلی خود را به پزشک اطلاع دهید و فعلا از حضور در مراکز شلوغ و پرجمعیت خودداری کنید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در پایان توصیه کرد: مردم نگران نباشند و نسبت به رعایت بهداشت فردی توجه کنند و برای مقابله و پیشگیری از کرونا ویروس جدید، مشارکت و بسیج تمامی دستگاه ها، ادارات و سازمان های جنوب کرمان را می طلبد.

گفتنی است؛ هرگونه اطلاع رسانی درباره ابتلا افراد به کرونا ویروس از سوی روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می شود.

پایان پیام/ 586

نظر شما