شناسهٔ خبر: 38423713 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر نیرو:

۹۰ درصد تجهیزات آب و برق کشور داخلی است

اعظم قهرمانی

وزیر نیرو گفت: بیش از ۹۰ درصد تجهیزات آب و برق کشور داخلی است.

صاحب‌خبر -

رضا اردکانیان در حاشیه آیین بهره‌برداری پست ۴۰۰ کیلوولت و خط انتقال ۴۰۰ به ۱۳۲ از اسفراین به بجنورد در چارچوب هجدهمین هفته پویش هرهفته_الف_ب_ایران در سفر به استان خراسان شمالی در چهارم اسفند در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در بخش آب و برق بیشتر تجهیزات ساخت داخل است، در بخش آب همه سدها و تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب در داخل کشور ساخته و طراحی می‌شوند و در بخش برق هم علاوه بر اینکه سازنده تجهیزات هستیم، خدمات فنی و مهندسی هم صادر می‌کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: پیش‌بینی سازمان هواشناسی این است که در روزهای آتی در کشور، برخی مناطق کشور با سیلاب‌هایی مواجه می‌شوند که دستور آماده‌باش‌های لازم داده شده و همکاری نزدیکی با استانداران و ستادهای مدیریت بحران استان‌ها صورت گرفته است.

اردکانیان گفت: امیدوارم سیلاب‌های محتمل پیش رو بیشتر منفعت برای کشور داشته باشند.

وی در ارتباط با صادرات برق افزود: در ارتباط با صادرات برق هم قراردادها و تعهداتی داریم که سعی می‌کنیم با رعایت نیازهای داخلی خود به آنها عمل کنیم.

اردکانیان گفت: در فصل نسبتا سرد طولانی امسال، مصرف گاز در بخش گاز افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده و با توجه به اینکه سهم بالایی از سوخت نیروگاه‌های کشور از گاز است درخواست همیشگی ما از مردم این است که در صرفه‌جویی بکوشند.

وی افزود: با حدود ۱۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری به طور قطع دچار هیچ نوع خاموشی برنامه‌ریزی شده نخواهیم بود علاوه بر اینکه نیازهای انرژی کشور را هم پاسخگو خواهد بود.

وزیر نیرو ادامه داد: چرخ توسعه و عمران در صنعت آب و برق با سرعت مناسب و مطلوب در حال حرکت بوده و امید است این مسیر تداوم داشته و مردم هم در بخش مصرف همکاری نزدیک داشته باشند.

وی ادامه داد: در بخش فاضلاب هم امروز، شصت و پنجمین تصفیه‌خانه فاضلابی که در دولت تدبیر و امید ساخته شده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته اردکانیان، به‌طور متوسط از نیمه سال ۹۲ تاکنون هر پنج هفته یک تصفیه‌خانه فاضلاب وارد مدار بهره‌برداری شده است.

انتهای پیام

نظر شما