شناسهٔ خبر: 38421695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفت شهروند ترکیه‌ای بر اثر زمین‌لرزه قطور خوی جان باختند

ارومیه- ایرنا- وزیر کشور ترکیه گفت: هفت شهروند استان وان ترکیه بر اثر زمین‌لرزه 5.7 ریشتری در منطقه قطور خوی جان خود را از دست داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، سلیمان سویلو /Süleyman Soylu/ روز یکشنبه در این خصوص اظهار داشت: از این تعداد سه نفر کودک هستند.

وی اضافه کرد: تیم‌های نجات سازمان آفاد (مدیریت اورژانس و وضعیت بحرانی ترکیه) به روستای زلزله‌زده اؤزپینار /Özpınar/ در وان رسیده‌اند و به سمت روستاهای دیگر حرکت کرده‌اند.

وی بیان کرد: به احتمال زیاد برخی شهروندان در استان وان ترکیه نیز زیر آوار مانده‌اند که نتایج تکمیلی در این خصوص اعلام می‌شود.

وزیر کشور ترکیه ادامه داد: پنج مجروح زلزله امروز نیز به بیمارستان انتقال یافته‌اند و عملیات امداد و نجات ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین یا ریشتر ساعت ۹:۲۳ صبح امروز، یکشنبه حوالی شهر قطور خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین‌لرزه در طول جغرافیایی ۴۴.۵۹، عرض جغرافیایی ۳۸.۵۲ و عمق ۶ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زمین‌لرزه در ۱۷ کیلومتری قطور، ۳۱ کیلومتری خوی و ۱۱۵ کیلومتری شهر ارومیه بود اما لرزه را مردم در شهرستان‌های ارومیه، تبریز، اسکو، سلماس و سهند نیز احساس کردند.

طی ۱۰ روز گذشته پنج زمین لرزه دیگر، منطقه قطور خوی را لرزانده بود که البته خسارتی نداشت.

نظر شما