شناسهٔ خبر: 38420339 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

حرکاتی جالب از ورزش یوگا مخصوص کاهش وزن

مجموعه‌ای از حرکات یوگا کاهش وزن و روند لاغری را سرعت می‌بخشند، این ورزش که یکی از کامل‌ترین رشته‌ها در دنیا محسوب می‌شود تمامی بخش‌های درگیر در یک حرکت را تقویت می‌کند.

صاحب‌خبر -
آیا تا به حال از حرکات مخصوص یوگا کاهش وزن استفاده کرده اید؟ اگر می‌خواهید از یوگا برای کاهش وزن استفاده کنید بسیار انتخاب درستی کرده، چون هم آسان است و هم تاثیرگذار و ماندنی خواهد بود.
حرکات یوگا علاوه بر این که در آرامش و تقویت ماهیچه‌ها موثر است در برخی از حرکات خود می‌تواند موجب به کاهش وزن می‌شود. کاهش وزن هدف نهایی اکثر افراد است و اصلاً تعجبی نیست که همه راه‌ها حتی رژیم‌ها و ورزش‌های سخت را امتحان کرده باشید.

حرکات و ژست‌های جالب یوگا برای کاهش وزن و لاغری

ژست درختی:

این ژست به شما کمک می‌کند محکم باشید و عضلات شکم را آب کنید به این روش که:روی دو پای تان بایستید پای چپ را روی زانوی سمت راست قرار دهید سپس کف دو دست را روی قفسه سینه گذارید و دو بار نفس بکشید و درسومین تنفس دست را از روی سینه بردارید و دست را در هم گره کنید، این کار را ترجیحا ۳ تا ۵ بار انجام دهید.

لانژ ژست دیگر یوگا برای آب کردن شکم:

ابتدا روی دوپا به ایستید و دستانتان را کنارتان قرار دهید بعد دمی داشته باشید و دستانتان را به سمت سر بالا بگیرید سپس بازدمی انجام دهید و بدنتان را خم کنید هنگام دم و بازدم در حرکت لانژ پای راست به سمت عقب میرود و در آخر دمی انجام و دست را بالا و باز دم دست را بیاندازید این کارا ۵ بار در روز برای پا انجام دهید.

خم شدن:

این حالت انرژی زیادی می‌خواهد یعنی به شما کمک می‌کند که کالری زیادی بسوزانید و متابولیسم روزانه خود را تامین کنید این ژست باعث تقویت ماهیچه‌های سینه و کمر می‌شود.

سر را خم کنید و دست‌ها را کنار خودتان به سمت بالا قرار دهید، زانو‌های تان را خم و سعی کنید بادستانتان قوزک را بگیرید.

فاصله بین پا‌ها و باسن را رعایت کنید این حالت را ۳۰ ثانیه انجام و ۳ بار تکرار کنید.

حرکت پل:

چهارمین حرکت پل است که حرکتی مفید برای غده تیروئید است و هورمون کنترل متابولیسم رار‌ها می‌کند.

برای انجام این حرکت:طاق باز بخوابید پا‌ها را خم کنید و باسن را موازی با زمین بالا بگیرید و دست‌ها را پایین نگه دارید، این حرکت را یک و دو بار بیشتر تکرار نکنید.

حرکت گاو آهن

در این حالت گردش خون بهتر و موقعیت قرار گرفتن بدن به واسطه ان اثرات مثبتی روی تیروئید هیپوفیز آدرنالین میگذارد، همچنین به رها شدن هورمون آندرفین و تنظیم متابولیسم کمک می‌کند.

روی کمر بخوابید پا‌ها را به سمت بالا بکشید در حالی که دست‌ها خلاف جهت بدن است و سپس از دست‌ها برای فشار و بالا گرفتن باسن استفاده کنید دست‌ها را مثل حالت پل با هم گره کنید.

خم کردن دست ها:

آن حرکت آخرین ژست کاهش وزن وتقویت شانه، شکم و کمر است. پا‌ها و دست‌ها را باز کنید خودتان را روی انگشت نگه دارید دست‌ها را خم و خودتان را روی کف دست نگه دارید شکمتان را به داخل بکشید و چند ثانیه نگه دارید این کار را چند بار تکرار کنید.
 
 
 
منبع:نمناک

برچسب‌ها:

نظر شما