شناسهٔ خبر: 38418414 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

باقرزاده در گفتگو با مهر:

عملکرد شمشیربازان در بخش تیمی جام‌جهانی مهم است نه انفرادی

زینب حاجی حسینی

رئیس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به اینکه عملکرد چهار نماینده ایران در بخش انفرادی جام جهانی لهستان گفت: نمی‌خواستیم بازیکنان در این بخش فشاری متحمل شوند تا بتوانند در بخش تیمی نتیجه بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، دیدارهای انفرادی مسابقات شمشیربازی جام جهانی لهستان روز گذشته در ورشو به پایان رسید. در این رقابت ها و از میان شمشیربازان ایرانی، مجتبی عابدینی بهترین عملکرد را داشت اما وی هم در جدول ۱۶ نفره با شکست برابر حریف فرانسوی خود از دور رقابت ها کنار رفت و در رده بندی نهایی صاحب جایگاه ۱۰ شد.

علی پاکدامن دیگر نماینده ایران بود که خیلی زود و در جدول ۱۲۸ نفره حذف شد و جایگاه ۱۰۷ جام جهانی را به خود اختصاص داد. محمد رهبری و محمد فتوحی دیگر نمایندگان ایران در جام جهانی لهستان بودند که به ترتیب در رده های ۴۵ و ۸۶ این مسابقات قرار گرفتند.

بدین ترتیب هیچ یک از نمایندگان ایران موفق به کسب مدال و حضور در جمع برترین های جام جهانی لهستان نشدند. البته که رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید دارد هدف از حضور در این جام کسب نتیجه در بخش انفرادی نبود. به همین دلیل به گونه ای عمل شد که شمشیربازان در دیدارهای خود فشار زیادی متحمل نشوند.

فضل الله باقرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر به عملکرد شمشیربازان ایران در بخش انفرادی جام جهانی لهستان اشاره کرد و گفت: جام جهانی لهستان از امروز در بخش تیمی پیگیری می شود. دیدارهای این بخش و نتایج آن به مراتب برای ما مهمتر از بخش انفرادی است. به همین دلیل اصلا نمی خواستیم به شمشیربازان مان در دیدارهای انفرادی فشار زیادی وارد شود تا بتوانند در دیدارهای تیمی عملکرد لازم را داشته باشند. با همه اینها آنها عملکرد بدی هم نداشتند.

وی ادامه داد: مجتبی عابدینی عملکرد قابل قبولی برابر حریفانش داشت. وی در جدول ۳۲ نفره حریف اوکراینی را شکست داد که قهرمانی اروپا را دارد و در جدول ۱۶ نفره هم برابر حریفی باخت که در رده پنجم جهان ایستاده است با این حال این رقابت را با  ۱۵ به ۱۳ واگذار کرد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی همچنین در مورد عملکرد علی پاکدامن که در جدول ۱۲۸ نفره حذف شد، خاطرنشان کرد: سه چهار ماه است که پاکدامن از مچ دست مصدومیت دارد و به همین دلیل تحت درمان است. این مسئله روی عملکرد او تاثیر می گذارد چراکه باید محتاط بازی کند وگرنه پاکدامن از بهترین شمشیربازان ایران است.

باقرزاده با بیان اینکه محمد فتوحی و محمد رهبری طبق انتظار عمل کردند، تصریح کرد: در کل رقابت های تیمی و عملکرد شمشیربازان در این بخش مهم است که نتایج آن امروز مشخص می‌شود. آنها باید در این بخش از مسابقات به گونه ای عمل کنند که چین و ژاپن کاملا نا امید شوند.

وی در این رابطه ادامه داد: ایران در بخش تیمی ۴۰ امتیاز از چین پیش است. از ژاپن هم ۴۴ - ۴۲ امتیاز بالاتر هستیم. ژاپنی ها به خاطر اینکه میزبان المپیک هستند در بخش انفرادی نیازی به کسب سهمیه ندارند اما باید در بخش تیمی کسب سهمیه کنند. به همین دلیل به شدت به دنبال نتیجه گیری از جام جهانی لهستان و دو جام جهانی دیگر هستند که به ترتیب در ایتالیا و مجارستان برگزار می شود.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید کرد: جام جهانی ایتالیا و مجارستان طی یک ماه آینده برگزار می شود. همزمان با پایان این دو رویداد، فدراسیون جهانی شمشیربازی در مورد وضعیت کشورها و تیم هایی که کسب سهمیه المپیک کرده اند، اطلاع رسانی می کند. اگر در این رویدادها چین و ژاپن جزو دو سه تیم برتر مسابقات شوند برای ما خطرناک خواهد بود. البته این موضوع بعید است. اگر شمشیربازان ما در همین جام جهانی لهستان بتوانند جزو هشت تیم برتر شوند تا حد زیادی خیال مان بابت کسب سهمیه راحت تر می شود.

باقرزاده ابراز امیدواری کرد که تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران امروز در دیدارهای تیمی جام جهانی لهستان نتایج قابل قبولی کسب کند.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق برنامه اعلام شده از سوی برگزارکنندگان جام جهانی لهستان، تیم ملی ایران که در رده پنجم جهان ایستاده است امروز در دور نخست استراحت دارد و در دور دوم با برنده دیدار تیم های لهستان و ژاپن دیدار خواهد کرد.

نظر شما