شناسهٔ خبر: 38415401 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

منتخبان میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری مشخص شدند

تهران- ایرنا- منتخبان حوزه‌های انتخابیه تهران، قم، فارس، خراسان شمالی و رضوی در نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری مشخص شدند.

صاحب‌خبر -

«آیت الله محمد یزدی» با ۲۴۹ هزار و ۱۳۰ رای از مجموع ۲۹۱ هزار و ۱۳۰ رای صحیح و «حجت‌السلام غلامرضا فیاض» با کسب ۱۰۶ هزار و ۶۸۹ رای از مجموع ۳۲۲ هزار و ۷۱۷ رای صحیح به ترتیب منتخب قم و خراسان شمالی در مجلس خبرگان شدند.

همچنین «آیت‌الله لطف الله دژکام» از حوزه انتخابیه استان فارس از مجموع ۱ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۴۸۶ رای صحیح این استان، با کسب ۹۱۹ هزار و ۶۸۸ رای به عنوان نماینده مردم این استان در انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری انتخاب شد.

«آیت الله محمدتقی مصباح یزدی» از مجموع یک میلیون و ۹۳۴ هزار رای با کسب یک میلیون و ۷۵۳ هزار و ۶۴۴ رای صحیح، نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری شد.

همچنین «علی مومن‌پور» با ۹۶۳ هزار و ۶۰۵ رای، «عباسعلی اختری»  با ۹۶۱ هزار و ۷۷۳ رای و «غلامرضا مصباحی‌مقدم»  با ۷۰۸ هزار و ۷۷۴ رای از حوزه انتخابیه تهران به مجلس خبرگان رهبری راه یافتند.

انتخابات نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه دوم اسفند همزمان با برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

نظر شما