شناسهٔ خبر: 38413899 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نخستین رویداد صنایع غذائی با محوریت غذا‌های محلی

خبرگزاری صداوسیما

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نخستین رویداد صنایع غذائی با محوریت غذا‌های محلی را برگزار می‌کند

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: این رخداد علمی در اسفند به میزبانی این اداره کل و با همکاری و مشارکت برخی از سازمان ها، ارگانها، نهاد‌ها و دوایر دولتی و غیر دولتی در استان برگزار می‌شود.
آقای آماره افزود: نظام غذایی یکی از پتانسیل‌های بالقوه میراث فرهنگی هر جامعه یی بوده که با توجه به دارا بودن ظرفیت‌های متعددی در این حوزه نیاز آن را می‌طلبد تا توجه ویژه یی از طرف دست اندکاران و متولیان ذی ربط در این خصوص به آن بیش از پیش هویدا و آشکار باشد.
وی گفت: متولی امر آموزش‌های مهارتی در کشور بر عهده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بوده و این سازمان برای آموزش دوره‌های مهارتی در چهار بخش صنعت، فرهنگ و هنر، خدمات و کشاورزی براساس استاندارد‌های بین المللی ISCO۲۰۰۸ آموزش‌های لازم را به مخاطبین خود ارائه می‌دهد.
آماره غذا‌های بومی و محلی را یک از جاذبه‌های مهم در صنعت گردشگری عنوان کرد و گفت: غذا و طبخ آن ریشه در میراث فرهنگی اقوام داشته وآن را از این جهت که در خود دانش بومی، ذائقه، عادت، روابط اجتماعی و ترجیحات و ابعاد متنوع دیگری را که از گذشته وام گرفته است، حمل می‌کند میراث داری امین برشمرد.

نظر شما