شناسهٔ خبر: 38413433 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

مدیرعامل یک شرکت استارت‌آپی در گفتگو با آنا:

لزوم تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان برای افزایش فرصت‌های شغلی/ هم‌افزایی دانشگاه با صنعت به تولید علم در کشور کمک می‌کند

مدیرعامل یک شرکت استارت‌آپی گفت: تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان برای افزایش فرصت‌های شغلی یکی از موضوعاتی است که مسئولان مربوطه باید در این راستا اقدامات اساسی انجام دهند.

صاحب‌خبر -

رضا محصل در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به ضرورت تقویت اقتصاد دانش‌بنیان برای حل مسائل کشور اظهار کرد: از ویژگی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان به ثروت‌آفرینی، تجاری‌سازی فکر، ایده، علم و فناوری اشاره کرد؛ تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان برای افزایش فرصت‌های شغلی، یکی از موضوعاتی است که مسئولان مربوطه باید در این راستا اقدامات اساسی انجام دهند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت نخبگان، متخصصان و شرکت‌های فناور موجب هم‌افزایی میان سرمایه‌های انسانی و رشد علمی کشور شده و تکیه بر منابع زیرزمینی و خام‌فروشی کم می‌شود؛ این موضوع باعث تحول اقتصادی داخلی بدون نگاه به خارج از کشور خواهد شد.

مدیرعامل این شرکت استارت‌آپی بیان کرد: دانشگاهیان با تمرکز بر روی استفاده از علوم و دانش کسب شده در مسیر استفاده هر چه بیشتر جامعه، مراکز صنعتی و کشور می‌توانند به تولید علم در کشور کمک کنند؛  شرکت‌های دانش‌بنیان در پیشرفت علمی کشور مؤثر بوده و با خلق محصولات جدید، ارزش‌آفرینی و تمرکز بر روی رفع نیازهای کشور می‌توانند نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند.

محصل خاطرنشان کرد: مشکلات ارزیابی واحد‌های دانش‌بنیان، عدم امنیت سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران، مشکلات اقتصادی کشور و عدم حمایت مالی از جمله چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان است که باید برای تقویت این شرکت‌ها کار و تلاش اساسی کرد.

وی با اشاره به اینکه اعضای مجموعه ما از دانشجویان دانشگاه کاشان است، گفت: نزدیک سه سال که در کنار یکدیگر به فعالیت استارت‌آپی مشغول هستیم و با همه فرازونشیب‌های موجود، محدودیت‌ نفرات و دوری از محل اقامت یکدیگر، با یاری خداوند و حمایت مسئولان دانشگاه توانسته‌ایم سامانه‌ای را بر اساس فناوری پلاسما تهیه کنیم.

مدیرعامل این شرکت استارت‌آپی ادامه داد: این سامانه، کار تصفیه پساب و آب را با راندمان خوب و مناسب انجام داده و با استفاده از برق شهری و ایجاد تخلیه پرقدرت الکتریکی در آب، فرآیند تخریب آلاینده‌ها را انجام می‌دهد. این سیستم در نمایشگاه فناوری‌های نانو در مهرماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران رونمایی شد.

محصل خاطرنشان کرد: شرکت ما در مسیر علم و فناوری، به دو محصول بر پایه فناوری پلاسما رسیده‌ است که برای استفاده در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کاربرد دارد و فرآیند تبدیل شدن به یک شرکت دانش‌بنیان را طی می‌کند.

انتهای پیام/4118/

نظر شما