شناسهٔ خبر: 38409065 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

مصرف کورتون مقاومت بدن را در برابر کرونا کاهش می‌دهد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد که برای مقابله با ویروس کرونا مردم از مصرف داروهای کورتون و دگزامتازون به بهانه درمان سرماخوردگی و غیره خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سید حسن اینانلو عصر شنبه در کمیته اطلاع رسانی و آرام بخشی مردم در مقابل ویروس کرونا که در بیمارستان شهید رجایی کرج با حضور خبرنگاران و برخی مسوولان استانی و دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد، اظهارداشت: متاسفانه برخی افراد به صورت خودسرانه برای درمان سرماخوردگی و کاهش درد از داروهای کورتون دار و دگزامتازون استفاده می کنند که این اقدام به شدت دستگاه ایمنی بدن آنان را تضعیف و میزان ابتلا به ویروس کرونا  را افزایش خواهد داد.

وی ادامه داد: افرادی که دچار سرماخوردگی ساده می شوند می بایست بهداشت فردی را رعایت و از ماسک  استفاده کنند.

این مسوول  بیان داشت: افرادی که دچار سرماخوردگی یا آنفلوانزا شده اند دستمال کاغذی استفاده شده را  می بایست در کیسه های سربسته قرار دهند.

مردم از دست دادن و روبوسی پرهیز کنند

افسون تیزویر  معاون فنی و مدیر گروه بهداشت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز در این نشست با اشاره به اینکه دست دادن و روبوسی احتمال افزایش کرونا را در بین مردم بالا می برد، گفت: تا ریشه کنی این ویروس مردم از روبوسی و دست دادن با یکدیگر پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه ماسک برای تمام افراد جامعه ضروری نیست، افزود: تنها افرادی که مبتلا به کرونا و یا مراقبان بیماران کرونایی می بایست از ماسک استفاده کنند .

تیزویر خاطرنشان کرد: اکنون کارگروه کرونا در تمام بیمارستان های البرز تشکیل شده است و هر یک از بیمارستان ها یک بخش به ایزوله و کرونا اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: در صورتی که افرادی علائم بیماری کرونا را در خود احساس کنند، می بایست یک تا ۲ هفته در یکی از اتاق های منزل استراحت کنند ضمن آنکه از مصرف مایعات گرم و غذاهای آبکی غافل نشوند.

تیزویر بیان داشت: می بایست به صورت مرتب تمام وسایل منزل با وایتکس و الکل ضدعفونی کرد و هر نیم ساعت یکبار نیز با بازکردن پنجره ها هوای اتاق تهویه شود.

وی در خصوص کمبود مواد ضد عفونی و ماسک در داروخانه ها گفت: ۲ شرکت که در این بخش فعالیت می کنند قرار است که تا ۲ روز آینده داروخانه ها را تجهیز کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما