شناسهٔ خبر: 38407633 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری استارت‌آپ ویکند دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثاگران گفت :‌استارت‌آپ ویکند دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر از روز ۲۱ اسفند الی ۲۴ اسفندماه ۹۸ برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

عادل مهری در خصوص برنامه‌های استارت آپ (مرکز نوآوری و شکوفایی) اظهار کرد: استارت‌آپ ویکند یک رویداد آموزشی- تجربی با متد بین‌المللی است که در ۳ روز متوالی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه لینک این رویداد در آدرس mdpt.ir/startupweekend قرار دارد، افزود: در این برنامه شرکت‌کنندگان با انگیزه‌ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، علاقه‌مندان به استارت آپ، بازاریاب‌های حرفه‌ای و طراحان گرافیک گرد هم می‌آیند تا در طی ۵۴ ساعت ایده‌هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل دهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کند.

تقویت اکوسیستم کارآفرینی از طریق آموزش علمی و عملی افراد علاقه‌مند
مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در خصوص اهداف این اردوی کارآفرینی اظهار داشت: هدف از برگزاری این رویداد تقویت اکوسیستم کارآفرینی از طریق آموزش علمی و عملی افراد علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب‌ و کار شخصی و اجرایی کردن ایده‌های خود مطابق با اصول علمی کسب‌وکار است.
مهری با اشاره به فعالیت‌های شرکت‌های نوپا اضافه کرد: استارتاپ به شرکت‌های نوپایی گفته می‌شود که با یک ایده ساده و اولیه شروع می‌کنند و به‌سرعت رشد می‌کنند. استارتاپ‌ها به سرمایه هنگفتی نیاز ندارند و با یادگیری سریع و فنّاوری رشد می‌کنند. استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی- تجربی غیرانتفاعی است که همانند رویداد استارتاپ طراحی‌شده و در پایان هفته برگزار می‌شود. این رویداد مقدمه‌ای برای برگزاری مسابقات ایده پردازی است که قرار است به‌صورت مستمر و به‌تدریج در سطح ملی برگزار شود.

فراهم آوردن بستر مناسب برای جذب ایده‌ها در زمینه ایده‌های کاربردی
وی تأکید کرد: این رویداد با هدف تحریک جامعه دانشجویی و فرزندان خانواده‌های شهدا برای تحقق؛ فراهم آوردن بستر مناسب برای جذب ایده‌ها در زمینه ایده‌های کاربردی، حمایت از ایده‌های خلاقانه و گروه‌های برتر در زمینه توسعه و کاربردهای نوین، تشویق افزایش حس خودباوری و اعتماد به نفس شرکت‌کنندگان در جهت گرایش آن‌ها به سمت کارآفرینی و پیگیری ایده‌های خلاقانه خود، ایجاد جریان توسعه فرهنگ فناوری نرم و تقویت کار گروهی است.
مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر درباره زمان این رویداد اظهار داشت: رویداد سه‌روزه از ۲۱ اسفندماه الی جمعه ۲۳ اسفندماه ۹۸ در مجتمع شهید رسول‌زاده کار خود را آغاز می‌کند و اختتامیه آن روز شنبه ۲۴ اسفندماه ۹۸ در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

جوایز  همایش
وی در ارتباط با جوایز این همایش گفت: به تیم اول مبلغ ۵ میلیون تومان به همراه فضای استقرار، تیم دوم مبلغ ۴ میلیون تومان و فضای استقرار و تیم سوم مبلغ ۳ میلیون تومان و فضای استقرار به‌عنوان جایزه اهدا می‌شود.
مهری افزود: میزان نو بودن ایده، میزان تشخیص نیاز یا خلق نیازهای جدید، قابلیت تبدیل شدن ایده به محصول، قابلیت تجاری‌سازی ایده، روش بیان و ارائه ایده، استراتژی کسب‌وکار، انعطاف‌پذیری و قابل تغییر بودن، میزان نو بودن ایده اصلی، نحوه تشخیص نیاز یا خلق نیازهای جدید، نحوه پیاده‌سازی، میزان کاربردی بودن محصول تولید شده، کیفیت و جذابیت ظاهری محصول، مدل درآمدی محصول، قابلیت تجاری‌سازی محصول و تیم اجرایی از جمله معیارهای داوری این رویداد است.
گفتنی است علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد باید پرسشنامه‌ای که در لینک استارتاپ ویکند قرار داده شده را تکمیل و ارسال کنند.

نظر شما