شناسهٔ خبر: 38405844 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره برداری از پل سپهبد شهید سلیمانی اهواز

با حضور وزیر راه و شهرسازی پل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از این پل گفت : با بهره برداری از پل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شمال اهواز از بن‌بست خارج شده و امیدواریم که مسیر ایمن و با ظرفیت خوبی در اختیار مردم شریف خوزستان و اهواز قرار گیرد.

محمد اسلامی افزود : نگاه ما به خوزستان یک نگاه ویژه است و این استان  دارای مسیرهای ترانزیتی مهمی است که برای کشور حیاتی است؛ علاوه بر نیازهای درونی خوزستان، نیازهای ترانزیتی آن به ویژه به دلیل اینکه دارای مرز دریایی است و نیز صادرات و جابجایی کالا به عراق از آن انجام میشود ضروری است. 

وی از ساخت باند دوم محور اهواز -خرمشهر خبر داد و اظهار داشت :از جمله اقدامات مهم دیگری که در استان انجام شد  بازسازی خط ریلی دورود - اندیمشک است که پس از 40 سال می باشد که موجب افزایش سرعت قطارها به 80 کیلومتر در ساعت شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : حدود 2 هفته پیش تفاهم نامه اولیه ساخت خط آهن اصفهان -اهواز با سرمایه گذار طرح به امضا رسید که با ساخت آن مرکز کشور از طریق عبور از زاگرس به خوزستان متصل می شود.

اسلامی با اشاره به اینکه   طرح اقدام ملی مسکن امروز در استان آغاز و در آن باید از تجربه گذشته طرح مسکن مهر استفاده کنیم تا موارد منفی آن تکرار نشود بیان کرد :  امروز طرح ساخت هفت هزار و 612 واحد مسکونی در خوزستان آغاز شد و امیدواریم بتوانیم هرچه سریعتر ساکنان مناطق فرسوده را که آسیبپذیر هستند مثل منطقه  منبع آب اهواز را به این منطقه منتقل کنیم.

استاندار خوزستان نیز در این مراسم  گفت: امروز یک باند پل سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی به بهره‌برداری رسید .

غلامرضا شریعتی افزود : آمادگی کامل برای احداث باند دوم پل شهید سردار سلیمانی را نیز داریم

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان گفت : این پل به طول 495 متر و عرض بیش از 12 متر ساخته شده است.

رضا رضایی افزود : برای ساخت این پل و جاده های طرفین آن 750 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد : هدف از اجرای این طرح تسهیل ترافیک عبوری از کلانشهر اهواز و اتصال آن به جاده کریدورهای غربی کشور می باشد.

وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز برای افتتاح چند طرح مختلف در حوزه راهداری و شهرسازی وارد استان شد.

نظر شما