شناسهٔ خبر: 38389920 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

جو رسانه‌ای برای یک ویروس؛

کرونا ویروسی برای عملیات روانی

تنها بارقه امید دشمنان این نظام، انتخابات بود، تمام نیروی خود را منسجم کردند تا بتوانند با عملیات روانی و جو سازی، مردم را از پای صندوق‌ها کنار ببرند اما نتوانستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، در دسامبر ۲۰۱۹ نوعی ویروس در ووهان چین گزارش شده که به علت مصری بودن آن، 25 کشور جهان با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کنند. ویروسی که کمترین کشته‌ها را نسبت به ویروس‌های دیگر داشته است اما جو روانی سنگینی به راه افتاد.

علت این موضوع جنگ تجاری میان آمریکا و چین بود و رسانه‌های غربی تمام تلاش خود را برای زمین‌گیر کردن چین به کار بستند اما خودشان هم فکر نمی‌کردند که ویروس به کشورهای دیگر منتقل شود و وحشت عمومی ساخته رسانه خودشان، کار دست‌شان دهد.

علیرضا وهاب‌زاده مشاور وزیر کشور و خبرنگار حوزه سلامت در پیام توییتری خود، چهارشنبه ورود کرونا را به ایران تایید کرد و نوشت:

 

گزارش/ کرونا، ویروس عملیات روانی

 

پنج شنبه نیز به نتایج بیماری اشاره نمود و اعلام کرد که قرار است در همین روز به صورت رسمی اطلاع رسانی گردد و آگاه‌سازی عمومی توسط وزارت بهداشت و نهادهای مرتبط آغاز شود. با وجود اینکه کرونا در ایران تلفات جانی چندانی نداشته، علت اینکه کاربران فضای مجازی این مسئله را خیلی پررنگ کرده و بدان پرداختند، تقارن زمانی ورود این ویروس با ایام انتخابات است.

علی اکبر رائفی پور در این مورد اظهار داشت:

 

گزارش/ کرونا، ویروس عملیات روانی

 

اظهار نظر سردبیر روزنامه جوان و صبح نو درباره ویروس کرونا به یک اقدام حساب شده اشاره می‌کند که توطئه‌ای را به همراه خود دارد و در نتیجه به دنبال کاهش مشارکت در انتخابات هستند تا مشروعیت نظام را زیر سوال ببرند و از همان دقایق اولیه اعلام رسمی توسط وزارت بهداشت، شبکه‌های مجازی ضد انقلاب شروع کردند.

تنها به این موضوعات نمی‌توان بسنده کرد و صبا آذرپیک خبرنگار فعال فتنه 88 در توئیتی به شایعات مرتبط با قم ضریب داد و عکس منتشر شده از نرده گذاشتن کنار ضریح را به تصویر کشید، انتشار این دست شایعات سبب شد تا روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه واکنش نشان دهد و این موضوع را تکذیب کند.

آرام آرام پیوست سیاسی ویروس کرونا برای فعالان رسانه‌ای ضد انقلاب می‌رسد و بعدازظهر پنج شنبه بمباران سنگینی از کرونا هراسی در دل مردم آغاز می‌شود، بعضی کانال‌های ضدانقلاب استامپ را عامل انتقال ویروس کرونا اعلام می‌کنند، سپس صندوق رای را مورد هدف قرار می‌دهند و نهایتا گمانه‌زنی‌های شوهرعمه‌های جریان اپوزیسین جدی‌تر می‌شود.

 

 

گزارش/ کرونا، ویروس عملیات روانی

 

در نهایت محمود صادقی بازهم به میدان آمد و نسبت به ویروس کرونا انگشت اتهام را به سمت نظام نشانه برد و بدون اینکه به مسئولیت وزارت بهداشت یا کمیسیون بهداشت یا شورای عالی امنیت ملی اشاره‌ای داشته باشد، خیلی نرم آن را به حادثه هواپیمای اوکراینی ارتباط داد و نظریه‌پردازی کرد.

انتخابات تمام شد و مشارکت مردم با وجود مشکلات اقتصادی، سیاسی و جنگ اعصابی که هر روز دولت برای مردم ایجاد می‌کند، با عزت به پایان رسید اما سیاهی به روی زغالی ماند که همیشه با دروغ‌بافی برای نظام هزینه تحمیل می‌کنند و مشکل اساسی ما با مسئولین قضایی مرتبط با موضوع است که پیگیر شایعات صاحبان رسانه نیستند و از طرف دیگر همین دروغ‌بافان خود را قهرمان یکه‌تاز میدان صداقت معرفی می‌کنند. /882/ 503/

نظر شما