شناسهٔ خبر: 38384715 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برخورد «پلیس فتا» با افرادی که در خصوص «کرونا» شایعه پراکنی کنند

رئیس پلیس فتا استان گفت: با افرادی که در شبکه‌های مجازی در خصوص شیوع بیماری کرونا شایعه پراکنی کنند مطابق قانون برخورد خواهد شد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ «علی کریمی» در خصوص شایعات موجود در فضای مجازی، اظهار داشت: نشر اکاذیب و شایعات به گونه‌ای که باعث تشویش اذهان عمومی شود جرم بوده و پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به اعلام اعلام انتشار بیماری کرونا در برخی استان‌های کشور توسط وزارت بهداشت، متاسفانه بازار شایعات و انتشار کلیپ‌های دروغین در فضای مجازی داغ شده است.

سرهنگ کریمی افزود: با توجه به گستردگی مخاطبان فضای مجازی و زودباور بودن عده‌ای از آن‌ها، اخبار کذب منتشر شده به سرعت گسترش یافته و این خود موجب رعب و وحشت میان اقشار مختلف می شود.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه ادامه داد: اگر تعدادی از کاربران هم از مدیران سایت‌ها منبع خبرشان را پرس و جو کنند عمدتاً با پاسخ‌هایی مانند شنیده شده، منابع مطلع، شاهدان عینی و ... مواجه می‌شوند که هیچکدام نمی‌تواند منابع موثقی برای درج این گونه اخبار باشند.

وی تاکید کرد: نشر اکاذیب که همراه با تشویش اذهان عمومی باشد جرم بوده و پیگرد قانونی برای انتشار دهندگان آن به همراه دارد.

سرهنگ کریمی در پایان با توصیه به شهروندان در خصوص دنبال کردن اخبار از طریق رسانه های رسمی، گفت: شهروندان می‌توانند افراد شایعه پراکن را با شماره تماس 08321821921 به پلیس فتا معرفی کنند.

انتهای پیام/ح

نظر شما