شناسهٔ خبر: 38380316 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر کل انتخابات شورای نگهبان:

تخلف خاصی تاکنون گزارش نشده است/ روند مطلوب است

مدیر کل انتخابات شورای نگهبان گفت: با روند مطلوبی روبرو بودیم و با حضور اعضای اجرایی و نظارت ها گزارش تخلف خاصی تا این ساعت واصل نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا نیلچی مدیر کل انتخابات شورای نگهبان در جمع خبرنگاران درباره بررسی روند انتخابات اظهار کرد:با روند مطلوبی روبرو بودیم و با حضور اعضای اجرایی و نظارت‌ها گزارش خاصی تا این ساعت گزارش نشده است. تخلفات جزئی هستند در رده‌های مختلف حوزه‌های انتخابیه رسیدگی می‌شود. آنچه که بنده عرض می‌کنم که گزارشات مهمی اتفاق افتاده باشد و در صلاحیت شورای نگهبان و هیئت مرکزی باشد تا این لحظه گزارشی نداشتیم.

او درباره اینکه این گزارشات جزئی در چه مواردی بوده است گفت: مثلا در اطراف حوزه انتخابیه تبلیغاتی باشد یا افرادی جمع شوند و تبلیغ جزیی شود. تاخیر در شروع رای گیری یا عدم حضور اعضا و ... موارد جزیی بوده که مهم نیست.

مدیر کل انتخابات شورای نگهبان ادامه داد:اثر انگشت جزو قانون نیست. آیین نامه‌هایی بود که برای ایام قبل هم است و پیشنهاد ما هم برای اصلاح قانون این است که حذف شود و با وجود دستگاه‌های احراز هویت که در این دوره کامل‌تر استفاده شده ضرورتی بر استفاده از اثر انگشت وجود دارد. صبح هم ابلاغ شد که اختیاری است و اگر کسی آمادگی انرا داشت انگشتشان اخذ می‌شود و اگر نبود ضرورتی ندارد و ستاد انتخابات شورای نگهبان هم هماهنگی‌هایی کردند قطعاً ارای این چنینی قابل قبول است.

نیلچی با اشاره به تمدید زمان رای گیری، یادآورشد: با پیشنهاد وزیر کشور و هماهنگی شورای نگهبان این اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/

نظر شما