شناسهٔ خبر: 38376158 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه مشهد:

تنها با رأی دادن تکلیف تمام نمی‌شود

مشهد- امام جمعه مشهدگفت:تنها با رأی دادن شما تکلیف تمام نمی‌شود اگر در فامیل و همسایگان افرادی مردد در رأی دادن هستند باید آن‌ها را از تردید خلاص کنید و این مهم‌ترین مصداق امر به معروف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در حرم رضوی برگزار شد، ضمن تشکر از حضور حماسه‌ساز مردم در انتخابات اظهار کرد: در این انتخابات هرکس پیروز شود، درنهایت پیروز اصلی نظام و اسلام است؛ با انتخاب افراد درست ان‌شاءلله مجلس نیرومندی تشکیل خواهد شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات دو روز گذشته خود دو نکته را بیان کردند. نکته اول در خصوص مشارکت مردم در انتخابات است. مقام معظم رهبری به عنوان یک مرجعیت ممتاز اعلام کردند که شرکت انتخابات، واجب شرعی است.

علم‌الهدی بیان کرد: مشارکت اجتماعی و سیاسی در امت اسلام یک تکلیف قطعی شرعی است و از هر مرجعی بالاتر، حضرت محمد (ص) هستند. مهم‌ترین مصداق امور مسلمین، مسئله شرکت در انتخابات است و کسی که شرکت نکند، از نظر پیامبر (ص) اصلاً مسلمان نیست.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مشارکت سیاسی از نظر دین ما یک وظیفه و تکلیف است، اظهار کرد: اگر آدمی در زندگی ملتزم به دین نیز نیست، این فرد انسان که هست و انتخابات حق عقلایی هر انسان است. اگر از این حق استفاده نکنید، دیگران از آن حق استفاده می‌کنند و رأی دیگران بر وضعیت ما تأثیر می‌گذارد. اگر شما رأی ندهید، دیگران رأی می‌دهند و سرنوشت شما را تعیین می‌کنند.

وی ادامه داد: نکته دوم که مقام معظم رهبری در سخنرانی‌شان فرمودند، مربوط به کسانی است که می‌خواهید به آن‌ها رأی بدهید. ایشان فرمودند در دوره‌های گذشته خیلی‌ها نماینده مجلس بودند و بعد از آن نوکر دشمن شدند. به کسی رأی بدهید که تضمین شود و در آینده، نوکر دشمن نشود و از رأی آوردن افرادی که قرار است نوکر و کلفت دشمن شوند، جلوگیری کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خطاب به نمازگزاران نماز جمعه مشهد، عنوان کرد: شما که در اینجا حضور دارید، تردیدی در رأی دادن ندارید و رأی می‌دهید؛ اما تنها با رأی دادن شما تکلیف تمام نمی‌شود. اگر در فامیل و همسایگان افرادی مردد در رأی دادن هستند باید آن‌ها را از تردید خلاص کنید و این مهم‌ترین مصداق امر به معروف است.

نظر شما