شناسهٔ خبر: 38376151 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/روز انتخاب/ گزارشی از سخنان امامان جمعه در سراسر کشور

دعوت امامان جمعه از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات مجلس 98

حضور حداکثری مردم سراسر کشور در انتخابات مجلس یازدهم، باید و نبایدهای انتخابات مجلس، ویژگی نمایندگان اصلح از جمله محورهای سخنان امامان جمعه سراسر کشور در خطبه های امروز نماز جمعه بوده است.

صاحب‌خبر -

امام جمعه ساری: مردم با حضور پرشور در انتخابات، مشارکت حداکثری را رقم می‌زنند

حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های امروز نماز جمعه در مصلی ساری گفت: دشمنان بدانند که امروز مردم با حضور پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، مشارکتی حداکثری را رقم می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران با حضور پر شور پای صندوق‌های رای می‌روند، اظهار کرد: مردم برای انتخاب افراد کارآمد و قوی رای داده تا مجلس قوی تشکیل بدهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: در انتخابات تنها حضور کفایت نمی‌کند بلکه نیازمند انتخاب افراد کارآمد بوده تا مجلس پویا تشکیل شود.

امام جمعه رشت: فردای انتخابات رفاقت جای رقابت را در جامعه بگیرد

آیت‌الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت از مردم و کاندیداها خواست از فردا به جای رقابت فضای رفاقت را در جامعه حاکم کنند و امروز(دوم اسفندماه) در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت گفت: خوشبختانه طی روزهای اخیر شاهد شور و نشاط انتخاباتی در جامعه بودیم که نویدبخش انتخابات پرشور و گسترده است.

وی از مردم خواست به شاخص‌های انتخاب اصلح در کلام رهبر انقلاب توجه کنند و افزود: ملت ایران در طول ۴۱ سال گذشته همواره حضوری آگاهانه و دشمن‌شناسانه در صحنه‌های نظام به ویژه عرصه انتخابات داشته و موجب شگفتی جهانیان شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان ایستادگی و مقاومت را رمز پیروزی ملت ایران در برابر نظام سلطه و ابرقدرت‌ها دانست و گفت: مردم ایران هرگز از آمریکا نخواهند ترسید به زودی سلطه‌گران باید پاسخ جنایت خود در ترور سردار حاج قاسم سلیمانی را بدهند.

وی از مردم و کاندیداها خواست از فردا به جای رقابت فضای رفاقت را در جامعه حاکم کنند و گفت: خوشبختانه طی روزهای اخیر شاهد شور و نشاط انتخاباتی در جامعه بودیم که نویدبخش انتخابات پرشور و گسترده است.

امام جمعه یاسوج: شرکت در انتخابات یکی از راه‌های قوی شدن در برابر دشمنان است

 حجت الاسلام سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در خطبه های نماز جمعه دوم اسفند ۹۸ یاسوج ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی گفت: شرکت در انتخابات یکی از راه‌های قوی شدن در برابر دشمنان انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در زمینه‌های اشتغال، تولید و سرمایه به سرمایه گذاران خارجی نیاز داریم که مسئولین باید به فکر جذب سرمایه گذار باشند و راه را تسهیل کنند.

وی با اشاره به اینکه مراجع تقلید شرکت در انتخابات را وظیفه دانسته اند، تصریح کرد: انتخابات همانند نماز، روزه و زکات نیاز به تقلید ندارد و رای دادن وظیفه شرعی، دینی، ملی، اجتماعی و سیاسی مردم است.

امام جمعه اردبیل: آمریکایی‌ها از تحریم و فشار حداکثری خسته و مأیوس شده‌اند

آیت الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل امروز دوم اسفند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل گفت: انتخابات تا این ساعت با روند مطلوب و با حضور پرشور مردم برگزار شده و امروز شاهدیم که شیطنت‌های  دشمن  نتیجه عکس داده است.


وی خاطرنشان کرد: من  از کسانی که صدای مرا می‌شنوند و هنوز در رای‌گیری شرکت نکرده‌اند، می‌خواهم  حتما در انتخابات شرکت کرده و مدیون به ملت و کشور  از دنیا نروند.


امام جمعه اردبیل با اشاره به اصرار دشمن بر شرکت نکردن در انتخابات تصریح کرد: ما باید دلیل این اصرار بر شرکت نکردن را از سوی استکبار بدانیم و باید بفهمیم که وظیفه ما چیست؟ مبادا در صف دشمنان قرار بگیریم و در زمین آمریکا واسرائیل و عربستان بازی بکنیم. مبادا در صف منافقین قرار بگیریم که 17 هزار نفر را کشته‌اند.


وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها از تحریم و فشار حداکثری خسته و مأیوس شده‌اند، تصریح کرد: مبادا با شرکت نکردن امید و طمع آنها را زنده کنیم.



امام جمعه اردبیل در ادامه خطبه‌ها با دو مطلب اساسی در مدیریت کشور اشاره و تصریح کرد: اول قانونگذاری و دوم نظارت بر حسن اجرای قوانین و هر دو موضوع وظیفه ذاتی مجلس است به همین جهت نمی‌توان در انتخابات بی‌تفاوت ماند.


عاملی بیان کرد: عظمت و ارزش دموکراسی ایران زمانی مشخص می‌شود که می‌بینیم رئیس جمهور چندین کشور منطقه اقدام به تغییر قانون اساسی کرده تا رئیس مادام‌العمر باشد و حالا نوبت به سیسی رسیده و به مجلس مصر دستور داده تا قانون اساسی را تغییر دهند تا بتواند رئیس مادام‌العمر شود. 
 

امام جمعه ایلام: حضور پرشور مردم در انتخابات وظیفه منتخبان را سنگین‌تر می‌کند

حجت‌الاسلام و المسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه‌ی این هفته، گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس، وظیفه منتخبان و دیگر مسئولان را سنگین‌تر می‌کند.

وی اظهار کرد: امروز مردم با انگیزه و غیرت ملی و دینی وارد عرصه انتخابات شدند چرا که انتخابات را جهاد و آبروی نظام می‌دانند و اینک مسئولان هستند که با خدمت صادقانه و رفع مشکلات مردم، وظیفه خود را در قبال مردم به نحو احسن انجام دهند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در این انتخابات سرنوشت‌ساز خواهد بود و آنچه دشمن را مایوس می‌کند، همین حضور مردم در پای صندوق‌های رای و آرامش در انتخابات است، تصریح کرد: مردم فهیم ایران اسلامی می‌دانند هر رای آنها به مثابه سنگری مستحکم در برابر دشمنان قسم خورده انقلاب و اسلام است و آمده‌اند تا با انتخاب صحیح و حضور خود، مجلسی قوی، مقتدر و کارآمد تشکیل دهند.

وی ادامه داد: دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات نسبت به آرای مردم امین و امانتدار باشند و مسوولان با کسانی که به آرای مردم خیانت و از اعتماد آنها سوء‌استفاده می‌کنند برخورد جدی داشته باشند.

امام جمعه کرج: دشمن از غصه حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای دق می‌کند

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج در خطبه‌های این هفته کرج گفت: امروز استکبار جهانی از حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای دق خواهد کرد و بدون شک امروز هم مثل همیشه ملت ایران برنده اصلی رقابت های انتخاباتی هستند.

وی با اشاره به اینکه خصومت‌ها و نقشه‌های آمریکا در طول چهار دهه گذشته با شکست مواجه بوده است، اظهار کرد: ملت ایران امروز با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای یک بار دیگر سیلی محکمی به آمریکا می‌زنند.

وی با توصیه به مردم مبنی بر اینکه به موقع در پای صندوق های رای حاضر شوند، افزود: شهروندان رأی گیری را به ساعات پایانی موکول نکنند.

وی گفت: مردم باید از انداختن رای سفید در صندوق های رای خودداری کنند.

خطیب نمازجمعه کرج با بیان اینکه دشمن در طی چند روز گذشته رجز خوانده تا مردم در پای صندوق های رای حاضر نشوند،  گفت: آنچه مهم است حضور حداکثری در عرصه انتخابات است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به تحریم برخی از اعضای شورای نگهبان، گفت: هر وقت قسمتی از نظام کار خود را درست انجام می‌دهد و نقشه‌های آمریکا را برهم می‌زند، آنها دست به تحریم می‌زنند.

امام جمعه اصفهان: تحریم اعضای شورای نگهبان به معنای به بن‌بست رسیدن ترامپ است

آیت الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان در خطبه سیاسی نماز جمعه این اصفهان با بیان اینکه ترامپ با تحریم دارو و وسایل حیاتی و مورد نیاز، کل ملت ایران را تحریم کرده‌ است، گفت: ترامپ امروز چیز دیگری ندارد و به بن‌بست کامل رسیده و افراد را تحریم و برخی را چند باره تحریم می کند، مثلا سپاه را چندبار تحریم کرده است.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه در روز انتخابات قرار داریم، تصریح کرد: تمام علما و مراجع تقلید گفته‌اند که آنهایی که حق رای دادن دارند، باید رای دهند، چراکه رفتن پای صندوق رای‌گیری تیری در چشم دشمن است و ارزش جهاد دارد و آنهایی که مومن هستند، رای دادن جزو دین شان است و کسانی که مومن نیستند، به خاطر کشور و میهن‌دوستی باید پای صندوق بروند.

وی با تاکید بر اینکه باید رای به افراد صالح و مناسب داد، اظهار کرد: متاسفانه هنوز در کشور ما رای دادن بر حسب روابط خانوادگی و با توجه به خط فکری است، باید به کسی رای داد که به درد جامعه و مملکت می خورد؛ کسی که مدیر و مدبر، با تقوا و مخالف دشمن است.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: باید توجه داشت که این انتخابات آنقدر برای دشمن مهم است که بارها دیده‌ایم دشمن از این صحنه استفاده کرده است و مشابه آن، سال ۱۳۸۸ بود که بعد از آن استقبال بی‌نظیر از انتخابات و رای آوردن رئیس جمهور وقت، چه کارهایی شد.

خطیب نمازجمعه اصفهان گفت: ترامپ رئیس جمهور آمریکا، آیت‌الله یزدی، آیت‌الله مکارم و دکتر کدخدایی و دیگر عزیزان شورای نگهبان را تحریم کرد. ترامپ چیز دیگری ندارد و به بن‌بست کامل رسیده و افراد را تحریم و برخی را چند باره تحریم می کند، مثلا سپاه را چندبار تحریم کرده است.

امام‌جمعه گرگان: با مشارکت در انتخابات، قدرت مردمی ایران را به دشمنان نشان دهیم

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام‌جمعه گرگان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرگان با بیان اینکه برد قدرت مردمی، خیلی بیشتر از برد قدرت نظامی است، گفت: مردم با حضور پرشور در انتخابات، این قدرت را به دشمنان‌مان نشان دهند.

وی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرگان با بیان اینکه امروز، روز بزرگ امتحان ملت ایران است، اظهار کرد: امروز، روز نشان دادن عظمت، استقلال و عزت جمهوری اسلامی ایران به همه جهانیان مخصوصاً دشمنان است.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات، یک مسئولیت اجتماعی است، افزود: کشور نیاز به قدرت‌نمایی دارد؛ اگر قدرت داشته باشیم، دشمن بالاخره ناچار می‌شود سر جایش بنشیند. البته الان هم به جایگاه قدرت رسیده‌ایم؛ نگاهی که آمریکا به ایران دارد با کشورهای اطراف ما از جمله عربستان سعودی، امارات، قطر، بحرین و... فرق دارد و این‌ها اصلاً به‌حساب نمی‌آیند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مصادیق جهاد، همین موضوع است، گفت: این جهاد، یک جهاد بی‌دردسر است اما پرمعنا است. امیدواریم مردم در انتخابات حضور یابند و هر چه زودتر هم این کار را انجام دهند و رای دادن خود را به ساعات پایانی موکول نکنند.

امام جمعه ارومیه: مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور از ثمره های انقلاب است

حجت الاسلام سید مهدی قریشی، امام‌جمعه ارومیه امروز ۲اسفند ماه در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ارومیه گفت: یکی از ثمره های نظام جهموری اسلامی ایران مشارکت مردم در پای صندوقهای رای و تعیین سرنوشت کشور است.

وی ادامه داد: مردم امروز بسیار بصیرتر و فهیم تر از مردم در زمان ابتدای اسلام هستند چرا که بیش از ۴ دهه تحریم و فشارهای وارده از سوی دشمنان را تحمل کردند و همیشه حامی ولایت فقیه هستند.

حجت الاسلام قریشی در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیروز اصلی انتخابات مردم نظام جمهوری اسلامی اند چرا که مردم برای اصل دین و نظام و حفظ امنیت در صحنه حاضر شده اند.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خصوص افرادی که رد صلاحیت شده اند، اظهار کرد: افرادی که رد صلاحیت شده اند به معنی عدم شایستگی آنان در تصمیم گیری در مسائل کلان مملکت است و به معنایی این نیست که آنان افراد بدی هستند.

امام جمعه سنندج: شرکت در انتخابات دفاع از مردم سالاری است

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج امروز، دوم اسفندماه در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه در مسجد جامع سنندج با اشاره به اینکه مردم با شرکت در انتخابات از مردم‌سالاری خود دفاع می‌کنند، گفت: برگزاری انتخابات در هر کشوری نماد مردم سالاری است.

وی با تأکید بر مشارکت بالای مردم در پای صندوق‌های رأی اظهار کرد: مردم با حضور حداکثری خود سرنوشت و آینده کشور را تعیین کرده و فرد اصلح را روانه مجلس خواهند کرد.

ماموستا فایق رستمی در بخش دیگری از سخنانش دعا را روح عبادت دانست و عنوان کرد: نام و ذکر خداوند انسان را در مسیر تقرب الهی قرار می‌دهد و از بلاها و مشکلات دور می‌کند.

وی با بیان اینکه پناه بردن به قرآن کریم قرار گرفتن در مسیر هدایت الهی است،  اعلام کرد: در این راستا با اجرای دستورات قرآن کریم از جمله اقامه نماز و ادای فریضه زکات مسیر درست را برای خود انتخاب کنیم.

امام جمعه قزوین: مردم به وعده‌های توخالی برخی کاندیداها رأی ندهند

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: نباید رأی دادن به خاطر وعده‌های توخالی برخی کاندیداها باشد بلکه باید از کسی حمایت کنیم که به دور از فامیل بازی و باندبازی به فکر توده‌های عظیم ملت و حامی مردم باشد.

وی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین هم‌زمان با یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک ولادت امام باقر (ع) با اشاره به سالروز کودتای رضاخان بیان کرد: رضاخان خیانت‌های بسیاری به بیت‌المال کرده و به‌صورت منطقه‌ای زمین‌خواری می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه رضاخان به‌صورت منطقه‌ای اقدام به زمین‌خواری زمین‌های مرغوب و ناب کشور می‌کرد، گفت: زمین‌خواران امروز بدانند که میراث دار چه کسی هستند، ما نیز باید مراقب رضاخان‌های کوچک امروز باشیم، کسانی که به دنبال قدرت هستند و در این راه از هیچ کاری مضایقه ندارند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: امروز دادگاه عدل دینی به دنبال ورثه زمین‌هایی است که رضاخان به نفع خود و خاندانش مصادره کرد تا آن‌ها را به صاحبان اصلی‌اش بازگرداند و حقوق ضایع شده مردم زیر سایه عدل الهی به آن‌ها برگردانده شود.

آیت‌الله عابدینی با دعوت از کسانی که تاکنون رأی نداده‌اند گفت: تقاضا داریم مردم در ساعات باقی‌مانده در محل رأی‌گیری حضور پیدا کرده و رأی خود را در انتخابات شرکت کنند و نمایندگانی که برای خدا قدم برمی‌دارند، شجاع، آزاده، مؤمن و به دور از دنیاپرستی هستند، انتخاب کنند.

امام جمعه قم: حضور گسترده مردم در صحنه انقلاب نشان از ایمان و روحیه انقلابی است

آیت‌الله علیرضا اعرافی، امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس گفت: حضور گسترده مردم در صحنه انقلاب نشان از ایمان و اخلاص و روحیه انقلابی در جامعه اسلامی است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به وظایف و تکالیف بسیار حساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: قانون‌گذاری، نظارت و شکل‌گیری دولت آینده بر اساس آرای مردم، سه عرصه حساس و پیچیده در برابر نمایندگان مجلس است.

وی در مورد شیوع بیماری کرونا نیز بیان کرد: بیماری کرونا با توجه به بهداشت فردی و عمومی قابل کنترل است و نباید هول و هراس قرار بگیریم. در مسائل مهم اجتماعی و سیاسی نباید به شایعات در فضای مجازی توجه داشت و خبرها را از منابع درستی رصد کنیم و نگران نباشیم.

امام جمعه اهواز: رأی سفید نمی‌تواند مجلس قوی در پی داشته باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز دوم اسفندماه اهواز با بیان اینکه امامان جمعه مجاز نیستند درباره کاندیداها توصیه داشته باشند، گفت: اما این بهانه نشود که مردم رأی سفید بدهند؛ مشورت بگیرید و از بزرگان در استان سوال کنید و بدانید که رأی سفید نمی‌تواند مجلس شورای اسلامی قوی در پی داشته باشد.

موسوی‌فرد با اشاره به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: از لحاظ جوهری تفاوت انتخابات در نظام مقدس اسلامی با سایر کشورها این است که در آن کشورها با انتخابات فقط یک رئیس جمهور و یا چند نماینده انتخاب و به پارلمان راه پیدا می‌کنند اما با انتخابات در جمهوری اسلامی چشم انداز یک انقلاب در سایه رأی و حضور حداکثری مردم مشخص می‌شود. در کشور ما نگه داشتن آرمان‌های انقلاب با انتخابات شکل می‌گیرد.

موسوی‌فرد با بیان اینکه مجلس آینده باید مجلس مکتب حاج قاسم سلیمانی باشد، افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید شجاع باشند و جهادی تلاش کنند. تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر باشند. مردم و مقام معظم رهبری مجلسی را می‌خواهند که نمایندگانش آتش به اختیار باشند. در عرصه انتخابات از ابتدای انقلاب تاکنون همه صف‌بندی‌ها و طیف‌ها را می‌شناسیم و احزاب و طیف‌ها همواره با شعارهای متفاوت به میدان می‌آیند.

امام جمعه اهواز بیان کرد: در چند سال گذشته با کمال تأسف مجلس در تراز انقلاب اسلامی کمتر شکل گرفته است. حدود بیش از صد نفر از نمایندگان مجلس توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند و این زیبنده نظام اسلامی نیست. باید نظارت‌ها بر عملکرد نمایندگان مجلس قوی باشد. از شورای نگهبان تشکر می‌کنم گرچه نواقصی بوده ولی بدانید اگر شورای نگهبان به تدبیر امامین انقلاب شکل نگرفته بود، امروز کشور ما در دامن استکبار و آمریکا بود.

خطیب جمعه سمنان: باید تمامی شناسنامه‌های واجد شرایط رای، ممهور به مهر انتخابات سال 98 شوند

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سمنان خطاب به داوطلبان نمایندگی مجلس گفت: باید از فردا رقابت‌ها را به رفاقت تبدیل کنید.

وی با تقدیر از داوطلبان حاضر در عرصه رقابت و تقدیر از حضور مردم در پای صندوق‌های رای اظهار کرد: باید تمامی شناسنامه‌های واجد شرایط رای، ممهور به مهر انتخابات سال 98 شوند.

وی حضور در پای صندوق‌های رای را ضروری خواند و تصریح کرد: رای ندادن فعلی خلاف شرع است و همه واجدین حق رای باید برای دفاع از کشور و نظام در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

امام جمعه سمنان به تجلیل از نامزدهای انتخاباتی در استان پرداخت و افزود: از همه داوطلبان اهم از آنها که انصراف دادند تا آراء مردم متفرق نشود و آنها که در صحنه ماندند و رقابتی سالم را به نمایش گذاشتند تقدیر می‌کنم.

عضو خبرگان رهبری به دیدار اخیر رهبری معظم انقلاب با مداحان اشاره و اظهار کرد: رهبری معظم انقلاب در این دیدار فرمودند که جهان از تاب‌آوری ملت بزرگ ایران در برابر غول امریکا،در این 41 سال دچار حیرت شدند. مهمترین دلیل این تاب‌آوری به معرفت و بصیرت مردم برمی‌گردد و بی‌شک این تاب‌آوری تا مادامی که صورت آمریکا را به خاک می‌مالیم ادامه خواهد داشت.

امام جمعه کرمان:ملتی، باشعور و بامعرفت است که دشمن را خوب بشناسند

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه های نماز جمعه کرمان با اشاره به اینکه ملتی، باشعور و بامعرفت است که دشمن را خوب بشناسند و دشمنی ها را خوب بداند تا دچار خطای محاسبانی نشود ادامه داد: ابعاد دیگر شعور و معرفت، زمان شناسی و اقدام های به موقع در هر زمانی است که این افراد میدان عملیات را خوب می دانند و در نتیجه می توانند تهدیدها را به فرصت ها تبدیل کنند.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه شهید سلیمانی حرکت در خط رهبری را خوب می دانست و به آن اعتقاد داشت افزود: وصیت نامه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کاملا ابعاد یک جریان با معرفت و شعور را به خوبی بیان کرده و در محورهای مختلفی به آن پرداخته است.

وی با بیان اینکه در وصیت نامه شهید سلیمانی، افق وعمق دید مسلمانِ مکتبی در خط اهل بیت و در خط رهبر زمان خود به خوبی تشریح و تبیین شده است تصریح کرد: شهید سلیمانی، محور وحدت را حول محور ولایت فقیه و اطاعت از آن می داند لذا جمهوری اسلامی و رهبری آن به عنوان محور وحدت مسلمانان در این وصیت نامه ارزشمند است.

امام جمعه شهرکرد: باید درست انتخاب کنید

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه چهارمحال‌وبختیاری دوم اسفندماه در نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه از امروز به بعد میدان مسابقه انتخابات جمع می‌شود و نوبت همدلی و رفاقت است، تصریح کرد: هر کس رأی بیاورد نماینده همه است و باید نسبت به همه کسانی که به او رأی داده‌اند و یا حتی کسانی که به او رأی نداده‌اند، خادم باشد.

وی ادامه داد: عملکرد برخی افراد که از دستورات الهی فاصله دارند و دلیل ساخت سلاح‌های نظامی را بیهوده می‌بینند تعجب‌آور است خداوند، ساخت زره توسط حضرت داود را در قرآن مطرح می‌کند تا امتش قوی شود و وسیله دفاعی داشته باشد.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اینکه خداوند ضعف امت اسلامی را نمی‌پسندد، افزود: قوت‌بخشی در نظام انبیاء یک تکلیف است، زیرا که این قوت‌بخشی سبب ترس دشمن می‌شود حتی اگر سلاح ندارید باید قوت خود را با رجزخوانی به دشمن نشان دهید که این صلابت، قدرت و شجاعت در زبان مورد پسند خداست.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: امروز نیز روز انتخابات است و باید درست انتخاب کنید، شرکت کردن یا نکردن و چه کسی را انتخاب کردن هر کدام یک انتخاب هستند و انتخاب دنیا و آخرت نیز یک انتخاب است، پس انتخاب‌گر درستی باشید.

امام جمعه بجنورد: رقابت های انتخاباتی از فردا تبدیل به رفاقت شود

 حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در نماز عبادی و سیاسی جمعه با اشاره به اینکه از امروز رقابت های انتخاباتی به پایان می رسد، گفت: از فردا رقابت ها باید تبدیل به رفاقت شود و کاندیداها باید با یکدیگر همراه و رفیق باشند.

وی افزود: اگر مردم و نظام اسلامی با یکدیگر هماهنگ باشند، آثار جامعه دینی نمود بیشتری پیدا می‌کند و این مسئله از اهمیت بسیاری برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: عزت مردم ایران در گرو اتحاد ملت و نظام است و اگر مردم و مسئولان با یکدیگر متحد باشند ارزش‌های جامعه دینی بیشتر به چشم می‌آید و نشانه‌های عدالت پدیدار می‌شود.

خطیب جمعه اراک:انتظار دارم مردم استان مرکزی در این انتخابات حضور 85 درصدی از خود به جای بگذارند

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، خطیب جمعه اراک در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه اراک با بیان اینکه نمایندگانی که انتخاب می شوند باید برای خدمت رسانی کمر همت را محکم ببندند، گفت: من معتقدم اگر مجلس آینده بتواند برای رفع مشکل بیکاری و تامین اشتغال سالم و مولد اقدامی انجام دهد، موفق بوده است.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: روابط و رفت و آمدهای ما باید وظیفه مندانه و تکلیف مدارانه باشند، نه اینکه برای گرفتن پست و مقام های دنیوی باشند. مجلس شورای اسلامی نیز باید چنین رابطه ای با مردم داشته باشد و اصول الهی را همواره سر لوحه امور خود قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه حضور مردم در صحنه انتخابات امنیت ملی را تامین می کند، تصریح کرد: عده ای در آمریکا و اسرائیل و سایر نقاط دنیا برای ملت ایران خواب های آشفته می بینند و دست به تبلیغات سوء علیه ایران اسلامی زده اند که مطمئنا ملت ایران با حضور پررنگ خود در پای صندوق های رای قدرت و اقتدار خود را به جهانیان نشان خواهند داد.

خطیب جمعه اراک خاطر نشان کرد: همان طور که آدم زنده برای ادامه زندگی اش به وکیل و وصی نیازی ندارد، ملت ما هم خودشان سرنوشت شان را رقم خواهند زد و اجازه هیچ دخالتی را به دیگران در امور کشورشان نمی دهند. اگرچه ممکن است گاها نتیجه انتخابات صد در صد مورد قبول همگان نباشد، اما باید این را هم در نظر داشت که انتخاب امری نسبی است و هیچ گاه مطلق کامل نبوده است.

وی افزود: همانطور که در هفته های گذشته گفته ام، انتظار دارم مردم استان مرکزی در این انتخابات حضور 85 درصدی از خود به جای بگذارند که امیدوارم مردم با حضور خود روی من را زمین نیندازند.

امام جمعه تبریز: مشارکت حداکثری در انتخابات، خنثی کننده نیات شوم آمریکا و صهیونیسم است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، امام جمعه تبریز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با تاکید بر این‌که مجلس قوی با انتخاب قوی محقق می‌شود، گفت: شرکت حداکثری رکن قوی و خنثی کننده نیات شوم آمریکا و صهیونیسم بوده و حضور پررنگ، مایه برکت، تحول و همچنین مایه قدرت ایران و مصونیت بخش در برابر دشمنان است.
وی با تاکید بر مشارکت افرادی که تاکنون موفق به شرکت در انتخابات نشده‌اند، گفت: این افراد حتما بعد از ظهر شرکت کرده و رای دهی را به بعد واگذار نکنند، چراکه دشمنان توطئه‌های بسیاری را در این رابطه به کار برده است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت انتخاب افراد اصلح برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: از میان افرادی که شورای نگهبان تایید کرده است، افراد اصلح انتخاب کنید و بدانید مجلس قوی با حضور پرشور محقق می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: نمایندگانی که به مجلس راه پیدا می‌کنند، طرح‌ها و لایحه‌هایی را در رابطه با ازدواج جوانان و برطرف کردن مشکلات جوانان و مشکل اشتغال ارایه کنند.

وی با برشماری ویژگی‌های کاندیدای اصلح بیان کرد: نماینده باید عدالت خواه، عدالت گستر، فساد ستیز، ساده زیست، دارای سلامت اخلاقی بوده و مغرور نباشد. افراد اصلح، ریخت و پاش و اسراف نمی‌کنند و اهتمام لازم به علم و پیشرفت‌های علمی و تحمل رای و نظر مخالفان را دارند.

 امام جمعه زنجان: منتخبان انتخابات امروز قبل از ورود به مجلس قوانین را بیاموزند

آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زنجان، گفت: منتخبان انتخابات امروز قبل از ورود به مجلس قوانین را بیاموزند.

خاتمی با بیان اینکه انتخابات، یکی از راه‌های انتخاب افراد توانمند و لایق برای مجلس است، تصریح کرد: اجرای مر قانون در انتخابات از تاکیدات رهبری است و پس از انتخابات کسانی که در انتخابات رای آورده و پیروز شدند باید در راستای کار و تلاش برای مردم همت کنند.

امام جمعه زنجان یادآور شد: چه کسانی که پیروز شدند و چه کسانی که پیروز نشدند به تکلیف عمل کردند و طبق فرمایش رهبری روز پس از انتخابات روز بردباری و مهربانی باشد. بردباری و مهربانی عاملی برای جلوگیری و پیشگیری‌کننده از اتفاقات پس از انتخابات است.

امام جمعه زاهدان: حضور در انتخابات و انتخاب فرد شایسته تکلیف است

 آیت الله محامی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان تصریح کرد: حضور در انتخابات و انتخاب فرد شایسته تنها یک حق نیست بلکه یک تکلیف بزرگ است و بهتر است که مردم در ساعات اولیه این تکلیف را انجام دهند.

وی تاکید کرد: انسان مسلمان در قبال سرنوشت جامعه اسلامی مسئول است و حضور مردم در انتخابات امنیت کشور را بالا می برد و دشمن را از هجوم و دست درازی به کشور ناامید می کند.

آیت الله محامی افزود: لازم است همه مردم هوشیار باشند تا تجربه تلخ انتخابات سال ۸۸ تکرار نشود.

امام جمعه یزد: افزایش بودجه فرهنگی اولویت نمایندگان مجلس باشد

 آیت الله «محمدرضا ناصری‌یزدی»، امام جمعه یزد در خطبه‌های این هفته دوم اسفند ماه نماز جمعه یزد با بیان این‌که توسعه فرهنگی مهمترین نیاز توسعه اجتماعی است، گفت: نمایندگان باید نسبت به هزینه کرد در حوزه فرهنگ بکوشند.

ناصری یزدی با بیان این‌که مجلس باید در زمینه‌های تولید، رفع مشکلات مردم و سایر نیازهای برنامه ریزی جدی داشته باشد، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات موجود کشور با هم‌افزایی و همبستگی قابل حل است.

وی در پایان شرکت در انتخابات را از جمله واجبات عینی دانست و گفت: مردم باید برای حضور در انتخابات و رأی دادن تعجیل کنند.

امام جمعه خرم آباد: شنبه روز جشن ملی ایران است

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا شاهرخی، امام جمعه خرم‌آباد امروز در خطبه‌های نمازجمعه خرم‌آباد گفت: صرفنظر از موفقیت منتخبان، شنبه روز جشن ملی، موفقیت و سربلندی ملت ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا شاهرخی امروز در خطبه‌های نمازجمعه خرم‌آباد، اظهار کرد: کسی که خود را آماده برای ورود به یک مجلس می‌کند، مانند کسی‌است که خود را برای شرکت در نماز جماعت مساجد یا نماز جمعه آماده می‌کند.

شاهرخی با بیان این‌که امروز مردم سهم خود را در قانون‌گذاری به منتخبین خود واگذار می‌کنند، عنوان کرد: هرکس در شعبه اخذ رای وارد شده و رأی می‌دهد به این معنی است که من سهم خودم را در نظارت و قانونگذاری به فردی واگذار کردم که او را منتخب خودم دانستم.

شاهرخی با بیان این‌که نمایندگاه فعلی مجلس و آیندگان باید نیازهای مردم را در نظر بگیرند، اظهار کرد: ما توانستیم در زیر بار شدیدترین تحریم‌ها مقاومت و استقامت کنیم و مردم ما وفاداری خودشان را به نظام در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند و امروز تکمیل همان راهپیمایی است، قطعاً کسی که با نیت الهی در این رأی‌گیری شرکت کند خشنودی امام زمان(عج) و رضایت مقام معظم رهبری و نائب امام زمان(عج) و شادی روح مطهر امام(ره) و شهدا را در پی خواهد داشت.

امام جمعه خرم‌آباد تأکید کرد: روز شنبه صرفنظر از موفقیت منتخبان روز جشن ملی، موفقیت و سربلندی ملت ایران است و مردم شهرها، بخش‌ها و روستاهای استان با حضور انبوه خودشان در پای صندوق‌های رأی یک بار دیگر ولایت‌مداری، تدین و انقلابی‌گری خود را نشان خواهند داد.

امام جمعه کرمانشاه: با حضور گسترده مردم در انتخابات، دشمنان از مواضعشان عقب می‌نشینند

آیت الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه کرمانشاه گفت: حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رای موجب عقب نشینی دشمنان از مواضعشان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

وی با دعوت همه مردم به حضور در پای صندوق های اخذ رای، اظهار کرد: شرکت در انتخابات وظیفه شرعی و ملی همه مردم است و در این روز هیچکس نباید در خانه بماند و پای صندوق های اخذ رای حاضر نشود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: انتخابات آبروی نظام است و باعث تقویت نظام خواهد شد. حضور مردم در این عرصه به مانند دیگر عرصه های حمایت از نظام موجب می شود دشمنان و در راس انها آمریکا از مواضع خود علیه ما عقب نشینی کنند که نمونه آن را بارها دیده ایم.

آیت‌الله علما ادامه داد: اگر چه مشکلات و گرانی و بیکاری در کشور وجود دارد، اما راهش این نیست که در انتخابات شرکت نکنیم و با صندوق ها قهر باشیم. این حضور گسترده موجب اقتدار و پیشرفت روزافزون کشور خواهد شد.

وی گفت: در انتخابات دو موضوع بسیار مهم است، یکی اینکه همه واجدین شرایط پای صندوق ها حاضر شوند و رای دهند و دیگر اینکه افراد اصلح را انتخاب کنیم تا مجلسی قوی شکل بگیرد.

امام جمعه مشهد: باید به کسی رای دهید که در آینده نوکر و کلفت دشمنان نخواهد شد

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات واجب شرعی است، گفت: هرکس پیروز انتخابات شود؛ در این انتخابات پیروز اصلی اسلام و نظام است. یعنی یا انتخاب عزیزان فرهیخته ارزشمندِ فداکارِ و مومن وابسته به انقلاب، ان‌شاءالله مجلس نیرومندی ایجاد خواهد شد.

علم‌الهدی بیان کرد: پس به فتوای همه مراجع مشارکت سیاسی یک تکلیف شرعی است و از نظر دین و شریعت ما یک وظیفه و تکلیف است و همه باید رأی دهند.

وی خاطرنشان کرد: حال اگر کسی در زندگی ملتزم به شرع و دین و تکالیف دینی خود نیست، این فرد انسان که هست. مسئله انتخابات و رأی دادن در انتخابات حق عقلایی هر انسانی است. هر انسانی حق دارد سرنوشت خود را تعیین کند و تعیین سرنوشت با رأی دادن است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: حق دوگونه است در برخی حقوق وقتی از حق خود استفاده نکنیم دیگران از آن استفاده می‌کنند و رها می‌شود و بر ما تأثیر نمی‌گذارد، اما حقوقی وجود دارد که اگر از حق خود استفاده نکردیم دیگران از آن استفاده می‌کنند و استفاده دیگران از این حق بر وضعیت ما تأثیر دارد. رأی دادن حقی برای تعیین سرنوشت است و اگر از آن استفاده نکردید دیگری رأی می‌دهد و برای شما سرنوشت تعیین می‌کنند و شاید سرنوشت را طوری تعیین کنند که شما آن را نپسندید.

وی عنوان کرد: گاهی اوقات با یک برگه رأی اوضاع انتخابات عوض می‌شود و سرنوشت تغییر پیدا می‌کند و از کجا معلوم آن رای شما نباشد.

علم‌الهدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص توجه به اینکه به چه کسی رأی می‌دهید، گفت: باید به کسی رای دهید که تضمین داشته باشد که در آینده مانند برخی نماینده‌های گذشته نوکر و کلفت دشمنان نخواهد شد و با رأی دادن خود از ورود افرادی به مجلس که بعداً نوکر و کلفت دشمنان شوند جلوگیری کنید. اگر شما آدم صالح پیدا کنید راه را برای ورود اینگونه افراد به مجلس می‌بندید و تضمین می‌کنید که اینگونه افراد وارد مجلس نمی‌شوند.

وی اضافه کرد: اگر کسانی را سراغ دارید که مردد به رای دادن هستند باید آن‌ها را از تردید خارج کنید این بزرگترین مصداق امر به معروفی است که واجب الهی بر شماست.

امام جمعه بندرعباس: نماینده مجلس باید ضد فساد باشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان ظهر امروز (دوم اسفندماه) در جمع نمازگزاران بندرعباس با بیان اینکه در شرایط فشار حداکثری پادزهر دیگری به نام حضور حداکثری هم می‌تواند خواب آشفته دشمنان را تعبیر ناشدنی کند، گفت: یک نماینده اصلح باید ضدیت با فساد اقتصادی و سیاسی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مجلسی را می‌خواهیم که مرز دوست و دشمن را تشخیص دهد، اظهار کرد: بصیرت و بینش سیاسی لازمه یک نماینده مجلس است. نباید کسی برای کسب نمایندگی مجلس حریص باشد و به هر شکلی خود را به آن برسانیم.

وی با اشاره به اینکه برخی اتفاقات در شهر بندرعباس رخ داد که زیبنده نیست، اضافه کرد: برخی از روش‌های غیرمعقول و زیر پا گذاشتن ارزش‌ها سعی در گرفتن رأی دارند.

امام‌جمعه بندرعباس با انتقاد از ساز و دهل راه انداختم برای جمع‌کردن مردم در اجتماعات انتخاباتی، اظهار کرد: چرا برای گرفتن رأی ذائقه مردم را تغییر می‌دهیم و سعی در گرفتن رأی به هر قیمتی دارند.

وی با تأکید بر اینکه یک نماینده اصلح باید ضدیت با فساد اقتصادی و سیاسی داشته باشد، خاطرنشان کرد: هرکسی به مجلس راه پیدا کرد باید مورد حمایت قرار بگیرد و مطالبات مردم را پیگیری کند و سایر داوطلبین مجلس باید به کمکش بیایند تل مسائل کشور و استان برطرف شود.

امام جمعه موقت ورامین: ملت ایران برای حل مشکلات هیچ راهی به جز انتخاب مدیران انقلابی ندارند

حجت الاسلام سید محسن محمودی، امام جمعه موقت شهرستان ورامین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین گفت: باید افراد کارآمد، متعهد، انقلابی، ولایتمدار، استکبارستیز به مجلس راه بیابند که اگر چنین شود قطعاً شاهد تحولاتی چشمگیر در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

وی بیان کرد: امروز ملت ایران در معرض آزمونی بزرگ قرار گرفته اند و آن حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان است.

امام جمعه موقت شهرستان ورامین اظهار کرد: حضور در انتخابات تکلیف شرعی است و شرکت در آن در تعیین آینده کشور یک حق است و جمهوری اسلامی افتخار می‌کند به تدبیر حکیمانه امام راحل رهبر عظیم الشان ، سنگ بنای نظام اسلامی مبتنی بر رأی مردم است چرا که در جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه مردم در تعیین سرنوشت خود شریک و سهیم هستند لذا جمهوری اسلامی یک نظام مترقی است که در دنیا نظیر ندارد.

انتهای پیام

نظر شما