شناسهٔ خبر: 38376080 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مردم با حضور پر شور در پای صندوق های رای دشمنان را نا امید می‌کنند

مردم امروز با حضور پر شورشان در پای صندوق های رای دشمنان را نا امید می‌کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، امام جمعه موقت شیراز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: امروز همه رسانه‌های معاند و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران مخالف حضور مردم در پای صندوق‌های رای هستند و در این شرایط مردم با حضور پرشور خودشان این دشمنان را ناامید می‌کنند.
حجت الاسلام و المسلمین رضوی اردکانی افزود: شما امروز می‌خواهید کرسی مجلس را به مدت چهار سال به یک فرد واگذار کنید و به همین دلیل باید تلاش کنید که یک فرد اصلح، دیندار، شجاع، امانتدار و انقلابی را انتخاب کنید.
او ادامه داد: مردم ما بیدار و آگاه هستند و با حضور پرشور و مشارکت حداکثری که خود یک حماسه است، می‌توانند پایه‌های انقلاب اسلامی را محکم تر کنند.
امام جمعه موقت شیراز گفت: مجلس شورای اسلامی همان طور که از نامش پیداست جایی برای مشورت است، پس باید کسانی را انتخاب کنیم که اهل مشورت باشند.
حجت الاسلام و المسلمین رضوی اردکانی افزود: مشورت در اسلام همواره سفارش شده است، مردم هم برای یک انتخاب اصلح باید از صاحبان نظر و کارشناسان مشورت بگیرند.
او بیان کرد: نماینده‌ای که منتخب مردم است باید نیمی از وقتش را پای درد دل مردم بگذراند و مجلس را تریبونی برای ارائه مشکلات مردم بداند.
امام جمعه موقت شیراز گفت: نمایندگان آینده باید جایگاه و وظایف خود را بدانند و طوری وعده ندهند که در حیطه کاری آن‌ها نباشد.
او بیان کرد: قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون دو وظیفه مهم نمایندگان مجلس است که اگر به همین دو وظیفه به خوبی عمل کنند بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع خواهد شد.
او گفت: مجلس باید از قوه قضاییه در مقابله با رانت خواری و مفاسد اقتصادی حمایت کند، چرا که مجموعه دستگاه قضا و رئیس دستگاه قضا کشور نشان داده است که عزم جزمی برای مقابله با فساد اقتصادی دارد.
حجت الاسلام والمسلمین رضوی ارکانی با بیان اینکه انگلیسی‌ها و مستکبران در طول تاریخ همواره چشمع طمع به ایران داشتند، افزود: انگلیسی‌ها در زمان رضا شاه از منفعل بودن این شخص سو استفاده کردند و بسیاری از خاک ایران و اموال مردم را تصاحب کردند.
امام جمعه موقت شیراز گفت: خیانت‌هایی که در دوران پهلوی به ایران شد، در تاریخ ایران کم نظیر است و این را مردم باید بدانند.

نظر شما