شناسهٔ خبر: 38374717 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رییس ستاد انتخابات کشور

با تخلفات انتخاباتی برخورد قانونی می‌شود

خبرگزاری صداوسیما

هیات بازرسی وزارت کشور و ستاد پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، تخلفات احتمالی را رصد و پیگیری می‌کنند و با تخلفات انتخاباتی برخورد قانونی می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در مهلت زمان تبلیغات انتخاباتی تخلفاتی گزارش شده است که هیات بازرسی وزارت کشور و ستاد پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه موضوع را دنبال می‌کنند و با تخلفات برخورد قانونی می‌شود.
جمال عرف با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه انتخابات یک جهاد عمومی است و همه باید در این جهاد عمومی مشارکت کنند افزود: در همین راستا وزارت کشور همه مقدمات را برای برگزاری یک انتخابات پرشور آماده کرده و همه شعب در سراسر کشور فعال هستند.
معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: همه شعب آنلاین در حال فعالیت هستند و هم ما به عنوان مجری و هم ناظران شورای نگهبان روند انتخابات را رصد و دنبال می‌کنند.
وی اضافه کرد: تا این لحظه، مشکلی گزارش نشده است و امیدوارم تا پایان روز هم همین طور باشد و شاهد حضور پرشور مردم باشیم و برای سی و هشتمین باری که در طول انقلاب اسلامی به صندوق‌های رای رجوع می‌شود، ملت سرافراز باشند.
رییس ستاد انتخابات کشور درباره تعداد شعبه‌های سیار گفت: از ۵۴ هزار و ۶۰۰ شعبه اخذ رای در سراسر کشور، بیش از ۴۰ هزار شعبه ثابت و مابقی سیار هستند.
آقای عرف ادامه داد: به طور طبیعی ۱۰ تا ۱۵ درصد تعرفه بیشتر از کل واجدان شرایط چاپ می‌شود و در اختیار حوزه‌ها و شعب قرار می‌گیرد و بعید است این دوره مشکل کمبود تعرفه داشته باشیم.
وی درباره زمان آغاز شمارش آرا گفت: به مردم توصیه کردیم تا در این ۱۰ ساعت قانونی در حوزه‌ها حضور داشته باشند و رای دهند.
رییس ستاد انتخابات کشور افزود: به لحاظ قانونی هر شعبه و هر حوزه‌ای اعلام کند که رای دهنده دارد، وزیر کشور حداکثر تا ساعت ۲۴ رای گیری را تمدید می‌کند.
وی اضافه کرد: به هرحال شمارش آرا هم در حوزه، هر زمان که رای گیری تمام شد، با اخذ مجوز آغاز می‌شود، و در صورت تمدید زمان انتخابات تا ساعت ۲۴، بلافاصله پس از اتمام رای گیری، شمارش صندوق‌ها آغاز خواهد شد.

نظر شما