شناسهٔ خبر: 38374567 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رقابت انتخاباتی با چاشنی جنایت!

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-رقابت نقطه مقابل همکاری است، و زمانی رخ می‌دهد که دو نفر یا دو گروه به دنبال هدفی هستند که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند در آن با یکدیگر شریک باشند و برای رسیدن به آن با یکدیگر رقابت می‌کنند.
رقابت امری ذاتی‌ست، و به اندازهء تاریخ هستی موجودات زنده قدمت دارد.
حیوانات صرفاً برای تحصیل غذا و نیازهای اولیه و حیاتی‌شان با یکدیگر رقابت می‌کنند. اما انسان‌ها بعد از اینکه نیازهای ضروری‌شان برطرف شد برای کسب احترام، ثروت و شهرت با یکدیگر رقابت می‌کنند. رقابت می‌تواند به ما انگیزهء حرکت داده و در مسیر رشد و تعالی قرار دهد، شهامت و شجاعت برای رسیدن به هدف را در انسان قوت بخشد.
در حقیقت رقابت باعث می‌شود زندگی افراد یک جامعه رو به پیشرفت باشد.
اما چون غالبأ ما در عمل با هیچ پدیده‌ای یا آشنا نیستیم و یا رعایت این قاعده‌ها با مصلحت و منفعت ما تعارض دارد از این رو افکار رقابتی به ندرت خوب هستند و به این دلیل معمولاً افراطی و اغلب نگران‌کننده‌اند.
طبیعت خودِ رقابت آرامش دهنده نیست، و معمولا رفتارهای رقابتی نشان‌دهندهءخواست ما از جامعه و بیانگر ماهیت رقابت ماست.
اما رقابت در انتخابات ما حکایتی فاجعه‌گونه دارد:
فرد نمی‌تواند موفقیت رقیب را تحمل کند، دنبال راه‌های تخریب او می‌گردد تا احساس خود را آرامش بخشد.
وقتی نمی‌تواند به جایگاه مطلوبش برسد سعی میکند با شایعه‌سازی شخصیت رقیب مقابل را که دارای آن موفقیت و جایگاه است خدشه‌دار کند.
احساسات رقابتی بیشتر اوقات مملو از حسادت است، وقتی فاصله رقابت بیش از حد می‌شود به موازات خود شعلهء زیر آش حسادت نیز تندتر می‌گردد.
این حسادت نیز موجب می‌شود نه تنها فرد آرامش نداشته باشد بلکه در صدد ضربه زدن به فرد مورد حسادت برآید.
مصداق بارز این بحث شب گذشته در ورزقان اتفاق افتاده است که جای بسی تأمل و تأسف است.
اخبار منتشر شده در پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های محلی حاکیست:
در اقدامی ننگین و وحشیانه در نیمه‌های ‌شب با انسداد جاده در خارج از شهر به خودروی حامل اعضای ستاد کاندیدای رقیب یورش برده و هر سه نفر سرنشین خودرو را با چماق و سلاح سرد لت و پار کرده و‌ به قصد کشت خودروشان را منهدم نموده‌اند!
واقعا تحت لوای خدمت به مردم مگر می‌شود مردم را کشت؟!
خدمتی که با شروع به جرم قتل نفس و داغدار کردن خانواده‌ای شکل می‌گیرد! سرانجامش اظهر‌من‌الشمس است.
عطش قدرت و‌ شهرت چگونه کاندیدایی را سرمست می‌کند که حتی ...
گرچه ارگان‌های امنیتی و انتظامی مثل همیشه در اولین ساعات ‌وقوع جنایت و چماق‌داری وارد عمل شده و نسبت به بازداشت و دستگیری این اراذل و اوباش اقدام جدی نموده‌اند لیکن در آستانهء آغاز رأی‌گیری و‌شروع انتخابات که باید (همهء آنانی که دل در گرو ایران اسلامی دارند ) آرامش و امنیت را که نشان اقتدار جمهوری اسلامی ایران است را در جامعه و شهر خود حاکم کنند. عده‌ای این‌گونه با آشوب و جنایت و ایجاد رعب و وحشت در سطح جامعه، امنیت و آرامش منطقه را آماج نیات پلید خود می‌کنند.
با آرزوی سلامتی برای قربانیان این جنایت که طبق اخبار واصله در کما به سر می‌برند از دستگاه عدالت و قضا مجازات آمران و عاملان این جنایت شنیع مطالبهء جدی کنش‌گران مدنی و خانواده‌های شهدا و جانبازان و جامعهء رسانه‌ای استان است.مع الوصف از مردم همیشه در صحنه حوزه انتخابیه ورزقان وخاروانا انتظار میرود همچون همیشه با حضور حداکثری در پای صندوق های رای ،پایمردی و ایستادگی خودرا با وجود این ناجوانمردی ها به نمایش گذاشته و حماسه ای دیگر بیافرینند.


نظر شما