شناسهٔ خبر: 38371856 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

توضیحات وزیر آموزش و پرورش در مورد احتمال تعطیلی مدارس در روزهای آینده

خبرگزاری میزان- وزیر آموزش و پرورش با احتمال تعطیلی مدارس در روز آینده گفت: ما تعطیلی عمومی نداریم. بیشترین حوزه‌های انتخابات و حدود ۶۰ درصد از مدارس کشور هستند و فرهنگیان به عنوان امنا و گروه‌های مرجع ملت محل اخذ آراء هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش امروز  با حضور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: مجلس شورای اسلامی بدون تردید یکی از مهمترین ارکان کشور و نهاد‌های قانونی در ساختن آینده کشور است.

وی افزود: آینده‌ای که به باور‌های ما، ایمان، آرامش، امنیت، اقتصاد، کسب و کار، فرهنگ و آموزش و آینده فرزندان ما ارتباط پیدا می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: حضور در انتخابات به معنای مشارکت در کیفیت آینده‌ای است که ساخته می‌شود و هر فرد با حضور در انتخابات می‌تواند اراده خود را برای کیفیت ساختن آینده‌ای بهتر با پیشرفت، آرامش و امنیت بیشتر، مناسبات بهتر در داخل و خارج تامین کند.

وی با احتمال تعطیلی مدارس در روز آینده نیز تصریح کرد: ما تعطیلی عمومی نداریم. بیشترین حوزه‌های انتخابات و حدود ۶۰ درصد از مدارس کشور هستند و فرهنگیان به عنوان امنا و گروه‌های مرجع ملت محل اخذ آراء هستند.

حاجی میرزایی بیان کرد: مدارسی که در آنها شمارش آراء تا روز شنبه به اتمام نمی‌رسد با صلاح دید مناطق آموزش و پرورش می‌توانند فردا را تعطیل کنند و این تعطیلی عمومی نیست و منحصر به مدارس حوزه‌های انتخابیه و آن حوزه‌هایی است که شمارش آرا تا شنبه به اتمام نمی‌رسد.

وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه کدام نهاد مسئول تصمیم گیری تعطیلی سراسری مدارس پیرو ورود ویروس کرونا به کشور است، گفت: به دستور رئیس جمهور ستادی در وزارت بهداشت تشکیل شده است که همه دستگاه‌های مرتبط در آن حضور دارند و دائما اوضاع را رصد و تجولات را بررسی می‌کنند و متناسب با شرایط موجود تصمیم گیری می‌کنند.

حاجی میرزایی اضافه کرد: فعلا تصمیمی بر تعطیلی مدارس نیست و در صورت نیاز ستاد و شورای تامین هر استان می‌تواند در مورد تعطیلی مدارس آن استان تصمیم بگیرد و وزارت آموزش و پرورش هم در آن مشارکت دارد.

وی تصریح کرد: ما در آموزش و پرورش برای تامین آرامش خانواده‌ها تمامی معاونین تربیت و سلامت را در یک گفت و گوی ویدئویی و برخط با مسئولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ارتباط قرار دادیم و همه توصیه‌های لازم به آنها منتقل شده است. دستورالعمل‌های لازم برای آگاهی والدین، دانش آموزان، مدیران و معلمان تهیه شده و در اختیار مدارس قرار گرفته است و تاکید کردم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: به تمام مدیران تاکید می‌کنم، اگر لازم باشد تمام مدارس را بررسی کنید بهداشت مدرسه، بهداشت بوفه مدرسه، تغذیه مدرسه، سرویس‌های بهداشتی اطمینان پیدا کنند و اگر لازم است تمهیدات و تجهیزاتی برای بهداشت بیشتر فراهم شود، حتما انجام شود.

به گفته وی ما حداکثر مراقبت را داریم و متناسب با صلاح دید ستاد تصمیم گیری خواهد شد.

حاجی میرزایی درباره احتمال استمرار تعطیلی مدارس در قم، اظهار کرد: ستاد دائما جلسه تشکیل می‌دهد و اوضاع را بررسی می‌کند. تصمیمات لازم اتخاذ خواهدشد.

با اعلام پایان روند رای گیری در کلیه شعب اخذ رای سراسر کشور، پلمب صندوق‌های رای توسط مسئولان ذیربط فک و شمارش آرا رسما آغاز گردید.

مخاطبان محترم خبرگزاری می‌توانند، آخرین نتایج یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را از طریق لینک زیر در خبرگزاری میزان، دنبال کنند.

نتایج یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی (۱۳۹۸-۱۳۹۹)

 

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما