شناسهٔ خبر: 38358595 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر ورزش ابلاغ اختصاص سانس‌های سالن‌های ورزشی به بانوان را صادر کرد / هیچ مشکلی با حضور بانوان در مکان‌های ورزشی نداریم

وزیر ورزش و جوانان گفت: با حضور بانوان در مکان‌های ورزشی مشکلی نداشته و اکنون نیز در مسابقات سالنی و مسابقات میدانی حضور داشته و از نزدیک نظاره‌گر مسابقات هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مسعود سلطانی‌فر پیش‌از ظهر امروز در مراسم روز بانوان که به‌مناسبت روز زن در دانشگاه کردستان برگزار شد، ضمن تبریک این روز ارزشمند به همه بانوان و مادران سرزمین ایران اسلامی، اظهار داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، ایام سختی را به‌دلیل حوادث و بحران‌های کشور پشت سر گذاشته و یقیناً از این به بعد هم با مقاومت و دلیرانه مردم قهرمان ایران همانند گذشته بر همه سختی‌ها و چالش‌ها فائق می‌آئیم.

وی افزود: اراده ملت ایران قطعاً در مسیر پیروزی، عزت، بزرگی و کرامت بوده و یقیناً با مقاومت و ایستادگی در برابر فشارهای بیگانگان ایستاده است.

وزیر ورزش و جوانان با تشریح اهداف سفر خود به استان کردستان گفت:  امروز از نزدیک از ورزشگاه 22 گولان سنندج بازدید کرده و خوشبختانه پیشرفت فیزیکی این پروژه پس از سال‌ها بلاتکلیفی، اکنون به مرز 99 درصد رسیده و امیدواریم ظرف 10 روز آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

وی از سفر رئیس جمهور به استان کردستان خبر داد و گفت: در آینده نزدیک پروژه ورزشگاه شش هزار نفری 22 گولان سنندج با حضور روحانی به‌بهربرداری می‌رسد.

سلطانی‌فر با بیان اینکه براساس آمارهای موجود در چندسال اخیر 120 پروژه وزرشی در استان به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: خوشبختانه در همه مناطق و شهرستان‌های کردستان، سالن‌های مختلف، استخرهای سرپوشیده، زمین چمن مصنوعی و سالن‌های مسابقه ساخته شده و یقیناً این زیرساخت‌ها در آینده، در توسعه و ایجاد نشاط، شادابی، سلامت و افتخارآفرینی ورزشکاران کردستانی در میادین ملی و بین‌مللی تأثیرگذار خواهد بود.

وی اظهار کرد: امیدواریم اکثر پروژه‌های نیمه‌کاره به بهره‌برداری برسد تا ورزشکاران و جوانان بتوانند از آن استفاده کنند.

وزیر ورزش و جوانان از اختصاص سانس‌های سالن‌های ورزشی به بانوان خبر داد و افزود: به همه مدیران‌ کل ورزش‌وجوانان استان‌ها دستور داده‌ام که باید 50 درصد از زمان و سانس‌های تمام اماکن ورزشی در اختیار بانوان قرار گیرد تا بانوان نیز از حق کاملاً برابری با آقایان برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه با حضور بانوان در مکان‌های ورزشی مشکلی نداریم، خاطرنشان کرد: اکنون نیز در مسابقات سالنی و مسابقات میدانی بانوان حضور دارند و از نزدیک نظاره‌گر مسابقات هستند اما در برخی از دیدارهای باشگاهی به‌دلیل مشکلاتی همچون درج عبارت‌های ناخوشایند که در شأن بانوان ما نیستند از حضورشان خودداری و ملاحضات فرهنگی کرده اما در صورت فراهم شدن شرایط لازم فرهنگی و بالا رفتن آستانه تحمل هواداران مختلف، حتماً در مسابقات فوتبال نیز شاهد حضور بانوان خواهیم بود.

سلطانی‌فر با اشاره به سیاست‌های دولت مبنی بر سپردن 30 درصد مسئولیت‌ها به زنان گفت: خوشبختانه بر اساس آخرین آمار و بررسی‌های انجام شده، اکنون از میان مدیران سطوح مختلف کل کشور، 26 درصد بانوان هستند و ما برای رسیدن به هدف 30 درصدی، تنها 4 درصد فاصله داریم.

وی افزود: براساس آمارموجود، امروزه 42 درصد از کارکنان دولت در بخش‌های مختلف بانوان هستند و این روند نیز رو به افزایش بوده و سیاست دولت استفاده از این ظرفیت بسیار تعیین‌کننده در فرآیند توسعه کشور است.

وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد: براساس دستور رئیس‌جمهور بخشی از دستگاه‌های مختلف اجرایی که تاکنون، مزایای مربوط به فصل چهارم قانون مدیریت خدمات کشوری را دریافت نکرده، ابلاغ شده که از اول اسفندماه جاری  متناسب با موقعیت خود تا سقف 50 درصد این مزایا به کارکنان پرداخت شود.

انتهای پیام/484/ش

نظر شما