شناسهٔ خبر: 38358196 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

هیچ موردی از بیماری کرونا در استان مشاهده نشده/ضرورت انجام مراقبت‌های بهداشتی

خبرگزاری صداوسیما

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه هیچ موردی از بیماری کرونا در استان مشاهده نشده، گفت: با این وجود مردم باید به شدت مراقبت‌های بهداشتی را انجام دهند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، دکتر مرادی اظهار داشت: با توجه به اینکه ویروس کرونا منجر به مرگ دو نفر در قم شده از این رو امکان سرایت این ویروس به سایر نقاط کشور نیز وجود دارد.
وی افزود: برای پیشگیری مردم حتی الامکان از سفر به استان‌هایی که از طرف وزارت بهداشت به عنوان مراکز درگیر یاد می‌شود، باید خودداری کنند و از ورود به مکان‌های شلوغ، دست دادن و روبوسی پرهیز کرده و دست‌ها را در فواصل زمانی کوتاه شست و شو دهند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: افراد مسن و آن‌هایی که نقص ایمنی دارند، کودکان، بیماران دیابتی، افرادی که ناراحتی قلبی و کلیوی دارند و همچنین افراد دیالیزی بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند به همین دلیل باید بیشتر مراقب باشند.
دکتر مرادی همچنین از تمهیدات در نظر گرفته شده در استان برای مقابله با این ویروس خبر داد و گفت: در مراکز درمانی کرمانشاه بخش‌هایی در نظر گرفته شده تا اگر موردی مشاهده شد، انجا بستری شوند و مراقبت‌های جدی نیز در مرزها، فرودگاه و افرادی که به هر نحوی با چینی‌ها ارتباط داشته اند، در جریان است.
وی تاکید کرد: افرادی که دارای بیماری تنفسی هستند از ورود به جمع حتما خود داری کنند.
بیماری کرونا علایمی مانند سرماخوردگی دارد ولی در درصدی از افراد تشدید شده و به صورت تنگی نفس و آبریزش بینی ظاهر می‌شود و در نهایت ریه‌ها را درگیر و با تنگی نفس همراه است.

نظر شما