شناسهٔ خبر: 38357259 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

چند توصیه بهداشتی؛

چه کنیم تا به کرونا مبتلا نشویم؟/ تقویت سیستم ایمنی با سبزیجات و میوه‌ها

ویروس کرونا بعد از گذشت یک ماه وارد ایران شده و تاکنون جان دونفر را نیز گرفته اما برای پیشگیری از ابتلا به کرونا باید چه توصیه‌هایی را رعایت کنیم؟

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، ویروس کرونا یا همان کرونا ویروس مدتی است در اکثر کشورهای جهان شیوع یافته و تاکنون نزدیک به 2 هزار نفر در چین قربانی گرفته است، در واقع کروناویروس‌ها (Coronaviruses)، خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس و مرس را شامل می‌شود. کروناویروس‌ها در سال ۱۹۶۵ کشف شدند و مطالعه بر روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت. تاکنون هفت کروناویروس انسانی کشف شده‌است که آخرین نوع آنها، در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در حال بررسی این موضوع هستند که آیا بیماری جدید تهدیدی در سطح جهانی است و آیا سرعت و سهولت گسترش این بیماری در حدی است که اعلام وضعیت اضطراری و محدودیت سفرهای بین‌المللی را موجه جلوه دهد یا نه. در نتیجه سازمان بهداشت جهانی با توجه به شیوع گسترده این ویروس در سطح جهان، وضعیت فوق‌العاده پزشکی اعلام کرد.

این بیماری با شروع از چین و با گذر از کشورهای مختلف، میزان درگیری خود را گسترش داده تا جاییکه مواردی از ابتلا به این بیماری در آمریکا نیز گزارش شده است،  مسئولان وزارت بهداشت قاطعانه از عدم ورود کرونا به ایران گزارش می‌دادند و حتی دانشجویانی که از چین به کشور بازگشتند تا دو هفته در قرنطینه وزارت بهداشت به سر بدند تا صحت سلامتی آن‌ها بررسی شود اما شب گذشته روابط عمومی این وزارتخانه اعلام کرد که نتایج آزمایشات 2 مورد از کرونا در ایران مثبت اعلام شده است، 2 پیرمرد از اهالی قم به این بیماری مبتلا شده و به سرعت وارد قرنطینه شده اما دقایقی بعد اعلام کردند این 2 نفر فوت شدند در نهایت کرونا اولین قربانیان خود را از ایران گرفت.

شست وشوی مرتب دست‌ها، پوشاندن بینی و دهان هنگام عطسه یا سرفه، خودداری از تماس محافظت نشده با حیوانات و دوری از افراد مبتلا به آنفلوآنزا از جمله موارد بهداشتی است که هرکس باید رعایت کند. اینها اما تنها عوامل پیشگیری نیستند و با تقویت سیستم ایمنی بدن می‌توان در برابر ویروس کرونا مقاوم شد.

علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی با تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق مصرف آب کلم، کدو تنبل، توت فرنگی و کیوی، پرتقال و لیمو، گوجه فرنگی و هویج می‌توان از بدن در مقابل ویروس کرونا محافظت کرد. علاوه براینها با مصرف برخی مواد غذایی و تامین ویتامین‌ها می‌توان سیستم ایمنی را تقویت و از ابتلا به کرونا پیشگیری کرد.

از جمله این مواد غذایی می‌توان به انواع سبزیجات، میوه‌ها، گوشت قرمز و سفید، تخم مرغ و شیر، دانه‌ها و حبوبات اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما