شناسهٔ خبر: 38356753 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیش بینی یک شعبه اخذ رای برای اقلیت‌های مذهبی در اراک

در انتخابات مجلس شورای اسلامی اراک یک شعبه اخذ رای برای اقلیت‌های مذهبی پیش بینی شده است.

صاحب‌خبر -

پیش بینی یک شعبه اخذ رای برای اقلیت‌های مذهبی در اراکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  بختیاری فرماندار اراک از دایر شدن ۳۱۴ شعبه اخذ رای برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهر اراک و بخش‌های مرکزی، معصومیه و ساروق خبر داد و گفت: یک شعبه اخذ رای هم برای اقلیت‌های مذهبی پیش بینی شده است.

بختیاری افزود: تعدادی از شعب اخذ رای شهرستان اراک به صورت سیار است که آرای برخی روستا‌های کوچک، بیمارستان‌ها، پادگان‌ها و زندان‌ها را جمع‌آوری می‌کنند.

او اضافه کرد: ۸ هزار نیروی اجرایی، نظارت، بازرس، نظامی و انتظامی، خدمت رسان و پشتیبان در امر برگزاری انتخابات شهرستان اراک دخالت دارند و در هر شعبه پنج نفر و شعب با تراکم بالا بر اساس سوابق انتخابات گذشته، هفت نفر در نظر گرفته شده است.

فرماندار اراک بیان کرد: تحویل صندوق‌های رای به نمایندگان فرمانداران از عصر روز گذشته (چهارشنبه) آغاز شده و تا عصر امروز ادامه دارد و اعضای شعب هم برای دریافت احکام خود نیازی به مراجعه به فرمانداری ندارند و می‌توانند این احکام را از نمایندگان فرماندار دریافت کنند.

در حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان٥١ نامزد انتخاباتی شامل ١٣ نفر زن و ٣٨ نفر مرد برای رسیدن به ۲ صندلی مجلس رقابت می‌کنند وذ برای هر کرسی ٢حدود ۲۵ نفر رقابت خواهند کرد.

تبلیغات نامزد‌های یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از بامداد ۲۴ بهمن آغاز شده بود ساعت ۸ صبح امروز اول اسفند، ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رأی پایان یافت.

قابل ذکر است به گفته کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در قانون انتخابات اصلاحی صورت نگرفته و در انتخابات پیش رو قانون انتخابات گذشته اجرا می‌شود و با تفاوت توافقاتی که با وزارت کشور انجام شده فقط در حوزه الکترونیکی شدن انتخابات ممکن است اقداماتی صورت بگیرد.

دوره دهم قانونگذاری مجلس شورای اسلامی در خرداد سال ۱۳۹۹ به پایان می‌رسد و مطابق قانون باید چند ماه پیش از شروع رسمی انتخابات دوره یازدهم برگزار شده باشد.

انتهای پیام / ج

نظر شما