شناسهٔ خبر: 38352958 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

ماجرای انتقال یک بیمار مشکوک به کرونا از بیمارستان فرمانیه تهران + فیلم

سخنگوی اورژانس کشور درباره انتشار ویدویی که حاکی از انتقال فرد مبتلا به ویروس کرونا به از بیمارستان فرمانیه است توضیحاتی را ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

العالم - ایران / علمی

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور درباره انتشار فیلمی در فضای مجازی که در حال انتقال فرد مبتلا به ویروس کرونا از بیمارستان فرمانیه است، گفت: یک ویدئو در فضای مجازی در حال انتشار است و گفته می شود که فردی از شهروندان تهرانی مبتلا به بیماری کرونا است؛ این فرد به بیمارستان فرمانیه تهران مراجعه کرده است و به دلیل علائم مشکوک به کرونا او را به بیمارستان شهدای یافت‌آباد منتقل می‌کنند.

وی ادامه داد: به دلیل این‌که بیمارستان مبدأ دارای بخش ایزوله نیست از همین رو تا مشخص شدن جواب آزمایش فرد بیمار به بیمارستان شهدای یافت ‌باد منتقل شد.

خالدی تصریح کرد: افراد مشکوک به بیماری کرونا در بخش ایزوله منفی بستری می‌شوند و جواب آزمایش این بیماران حدود ۱۲ ساعت بعد مشخص می‌شود

گفتنی است، پس از اعلام مثبت بودن جواب دو فرد بیمار در قم و درگذشت آنها، قاسم جان‌بابایی در جلسه قرارگاه پدافند زیستی این استان گفت: مردم نگران نباشند و تنها مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس‌کرونا میان کودکان و اطفال کمترین مورد را در کشورهای مختلف جهان داشته است.

جان‌بابایی متذکر شد: مردم شستشوی دست با آب و صابون را جدی بگیرند و درباره ماسک نیز مطمئن باشند استفاده از آن برای همگان ضروری نیست و تنها کادر پزشکی به آن نیاز دارند.

ایلنا

نظر شما