شناسهٔ خبر: 38351763 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

تشخیص ابتلا به کرونا در کمتر از ۱۳ دقیقه

محققان چینی یک کیت تست مخصوص ساخته‌اند که ابتلا به ویروس تنفسی کرونا را بین ۸ تا ۱۳ دقیقه تشخیص می‌دهد.

صاحب‌خبر -


شفاآنلاین>سلامت>محققان چینی یک کیت تست مخصوص ساخته‌اند که ابتلا به ویروس تنفسی کرونا را بین ۸ تا ۱۳ دقیقه تشخیص می‌دهد .

به گزارش  شفاآنلاین  ، به گزارش خبرگزاری شینهوا، این کیت تست که به پیشگیری و کنترل ویروس کرونا کمک می‌کند، حساسیت بالایی دارد و حمل و استفاده از آن راحت است .

این کیت که لازمه کنترل ویروس کرونا و پیشگیری از آن است، با همکاری‌ متخصصین موسسه ملی کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ویروسی چین و یک کمپانی فعال در حوزه تکنولوژی مستقر در شهر ووشی این کشور، ساخته شده است .

کیت تست کرونا به مرحله تولید انبوه رسیده است و کمپانی سازنده می‌گوید می‌تواند روزانه برای ۴ هزار نفر از این نوع کیت‌ها تولید کند. استفاده از اولین گروه از این کیت‌های تست در استان هوبی چین آغاز شده است .

براساس آمار جدید وزارت بهداشت چین، تاکنون ۱۴ هزار و ۳۸۰ نفر در این کشور به این ویروس جدید مبتلا شده و در مجموع ۳۰۴ نفر جان باخته‌اند .

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است .

دوره کمون یا نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگبار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علائمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند .

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است. کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند .

 

نظر شما