شناسهٔ خبر: 38351665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گزارش انتخاباتی| نبود نظارت عامل بروز فساد در کشور است/ باید نقش بنادر را در اقتصاد احیا کنیم

پرویز سالاری گفت: متاسفانه نبود و ضعف در نظارت در کشور سبب بروز فسادهایی شده که سبب شرمساری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پرویز سالاری چهارشنبه شب در جمع هواداران خود در مجموعه فرهنگی و ورزشی شاهین بندرعباس اظهار کرد: انتخابات دوم اسفند ماه مایه اقتدار، عزت و عظمت ملی است که لبخند دوباره‌ای بر لبان رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهد نشاند و اتحاد ملی و انسجام اسلامی را تقویت می‌کند.

وی افزود: خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نخواهد داد مگر آنکه خودش بخواهد و ما باید برای افزایش بهره‌مندی از ظرفیت‌های ارزشمند استان‌مان، خودمان همت کنیم.

این کاندیدای جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در هرمزگان ادامه داد: در هرمزگان ظرفیت‌های فراوانی از صید و صیادی، توریست و گردشگری، صنایع و بنادر و کشاورزی و تولید وجود دارد که باید پرسید چقدر از آنها استفاده کرده‌ایم؟

سالاری بیان کرد: مردم از وکلای خود بپرسند که در ارتباط با اشتغال، معیشت و اقتصاد مردم ایران و هرمزگان چه کرده‌اند؟ آیا قوانین و برنامه‌هایی در حوزه الزام صنایع مستقر در هرمزگان به ایجاد صنایع تبدیلی و زیردستی وضع کرده‌اند که سه قطب تدلید فولاد و دو قطب تولید آلومنیون در هرمزگان، اشتغال هر چه بیشتری را برای مردم به ارمغان آورند؟

وی با قرائت شعر فردوسی که "بزرگی سراسر به گفتار نیست، دو صد گفته چون نیم‌کردار نیست"، ادامه داد: با شعار و حرف، دغدغه اشتغال حل نخواهد شد و باید صنایع را در قانون ملزم به ایجاد بخش‌های جنبی و زیردستی مرتبط با خویش کنیم تا هم اشتغال به همراه آورد و هم هزینه تمام شده برخی کالاهای مرتبط با آنها در هرمزگان کاهش یابد.

رییس سابق شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: مجلس دهم در موضوع نظارت ضعیف بود. دیوان محاسبات که زیر نظر مجلس است در زمینه نظارت بر دستگاههای اجرایی ضعیف عمل کرد و رانت‌خواری و اختلاس در دستگاه‌ها گسترش یافت و اگر این مجموعه کارکرد درستی داشت، این همه فساد در جامعه را شاهد نبودیم.

سالاری، وظیفه اساسی دستگاه‌های نظارتی را صیانت از مدیران برشمرد و گفت: وقتی نظارت ضعیف باشد برخی احساس حیات خلوتی می‌کنند و هر چه می‌خواهند انجام می‌دهند و فسادهای کلانی نظیر رانت و اختلاس‌هایی پیش نمی‌آید که سبب شرمساری همگان و بخصوص دلسوزان نظام شود.

وی با انتقاد از بی‌توجهی به موضوع اقتصاد مقاومتی در سطح دستگاه‌های اجرایی کشور، گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بود فقط به چند بنر در درب ادارات خلاصه شده است در حالی که این نسخه شفابخش توسعه و پیشرفت کشور است و می‌تواند گره از مشکلات ما بگشاید.

سالاری ادامه داد: ایران هارت لند خاورمیانه است و هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند به ایران ضربه بزند چرا که ما کانون اصلی یک منطقه مهم با تعداد زیادی از همسایگانی هستیم که به ما وابسته هستند و از سوی دیگر انبوهی از ظرفیت‌های عظیم در همین استان نظیر خرما و ماهی و میگو و ... نیز وجود دارد که می‌توانیم با بازاریابی و صادرات آنها به اشتغال محلی و رونق اقتصادی کشور کمک کنیم.

این کاندیدای جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در پایان تاکید کرد: اگر سازمان بازرسی ما، تعزیرات حکومتی ما که زیر نظر ریاست جمهوری و دیوان محاسبات ما که زیر نظر مجلس است به درستی به وظیفه خود عمل می‌کردند رانت‌خوارانی درست نمی‌شدند که سرمان از عملکردشان پایین باشد.

به گزارش فارس، در مراسم امشب گروه موسیقی پازل بند به طور زنده به اجرای چند آهنگ پرداختند.

انتهای پیام/ ۳۲۶۴

نظر شما