شناسهٔ خبر: 38344452 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مسکو اعلام کرد

احتمال برگزاری اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه در تهران

خبرگزاری میزان- معاون وزیر خارجه روسیه می گوید احتمال برگزاری اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه در مورد سوریه در اوایل ماه مارس در تهران وجود دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ مسکو از برگزاری احتمالی اجلاس سه جانبه میان «حسن روحانی»، «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه در اوایل ماه مارس در تهران خبر داد.

به گزارش روسیاالیوم، «میخائیل بوگدانف»، معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در حوزه غرب آسیا و آفریقا، می‌گوید که احتمال برگزاری اجلاس سه جانبه با حضور طرفین توافق «آستانه» در تهران برای بحث و بررسی اوضاع سوریه وجود دارد.
 

وی روز چهارشنبه، ۳۰ بهمن، گفت: «برگزاری اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در مورد اوضاع سوریه به توافق آنکارا با تاریخ، زمان و مکان این نشست بستگی دارد.»

این دیپلمات روس در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری نشست مذکور به ابتکار ایران است، گفت: «ایران و روسیه در مورد برگزاری این نشست اتفاق نظر دارند؛ اکنون همه چیز به نظر و توافق ترکیه دیگر شریک ما در موضوع سوریه برای مشارکت بستگی دارد.»

وی همچنین در مورد نشست دوجانبه ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در مورد اوضاع ادلب اظهار بی اطلاعی کرد.

روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه تاکنون سه نشست در مورد اوضاع سوریه برگزار کرده اند که آخرین مورد آن در سپتامبر ۲۰۱۹ بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما