شناسهٔ خبر: 38342075 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون درمان وزارت بهداشت

ابتلای دو نفر به ویروس کرونا در مرحله اول تایید شد

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: مرحله اول آزمایش ویروس کرونا برای دو نفر در قم مثبت بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم، دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به خبرنگار ما گفت: نتیجه مرحله دوم آزمایش دو فرد مشکوک مبتلا به کرونا تا عصر امروز مشخص و اعلام می‌شود.

وی افزود: مرحله دوم شامل آزمایش های ژنتیکی است که در حال اجرا می باشد و تایید آن به منزله ابتلای قطعی این دو فرد به بیماری کرونا می باشد.

<div id="video-display-embed-code_4537204" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2650563/4537204?width=400&height=300"></script></div>

دکتر جان بابایی با بیان اینکه علائم این بیماری مشابه سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌‎باشد به شهروندان قمی توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه علائم مربوط به این بیماری سریعا به بیمارستان‌هایی که برای این منظور تجهیز  شده و متعاقبا اعلام خواهد شد مراجعه کننند.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تیم پزشکی و کارشناسان مربوطه از روزهای قبل با تجهیزات کامل در قم حضور یافته اند و برای خدمت رسانی به شهروندان قمی با تمام توان در حال آماده باش قرار دارند.

وی افزود: هیچ مشکلی برای تامین دارو و اقلام پیشگیرانه مانند ماسک وجود ندارد و در روزهای آتی این اقلام در صورت نیاز بین شهروندان توزیع خواهد شد.

نظر شما