شناسهٔ خبر: 38331523 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یکهزار و ٣٥٠ خبرنگار انتخابات استان تهران را پوشش می‌دهند

تهران - ایرنا - مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه یکهزار و ٣٥٠ خبرنگار داخلی در سطح استان تهران فرایند انتخابات دوم اسفند را پوشش می دهند، گفت: حضور خبرنگاران خارجی در انتخابات نیز از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کشور پیگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

«امین بابایی» امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشارکت مردم تهران در انتخابات با استقرار دستگاه‌های فنی سازمان صداوسیما در ۲۷ شعب اخذ رای بطور زنده از شبکه‌های یک، دو، سه، پنج و خبر پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته امسال برای اولین بار دستگاه‌های اس. ان. جی در شهرستان‌های شهریار، ورامین، ری و اسلامشهر نیز مستقر می شوند تا فرایند انتخابات به صورت پخش زنده از شبکه های سیما پخش شود.

بابایی تصریح کرد: با توجه به اهمیت پوشش رسانه‌ای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری در استان تهران هماهنگی‌های لازم در روزهای اخیر صورت گرفته است تا شمار بیشتری از خبرنگاران به ظرفیت رسانه‌ای استان افزوده شوند.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان تهران گفت: در دوره‌های گذشته، صدور کارت خبرنگاران بر عهده فرمانداری‌ها بود که به صورت شهرستانی صادر می‌شد اما امسال برای اولین بار کارت‌های متحدالشکل برای کل رسانه‌های استان تهران صادر شده است.

وی افزود: این کار یک وحدت رویه و انسجام ساختاری برای رسانه‌ها ایجاد می‌کند تا بتوانند در تمام نقاط استان از حضور مردم در شعب اخذ رای پوشش رسانه‌ای داشته باشند.

بابایی یادآور شد: کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان تهران فعالیت خود را از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز کرده و در راستای انعکاس هرچه بهتر حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، شش جلسه تخصصی با حضور عوامل ذی ربط و دبیران خبرگزاری‌ها در سطح استان برگزار شده است.

وی با توجه به نقش مهم رسانه‌ها در انعکاس حضور مردم در پای صندوق‌های رأی تاکید کرد: حضور رسانه‌ها برای پوشش مشارکت عظیم مردم در انتخابات، نمادی از اقتدار و قدرت ملت ایران را در عرصه‌های بین‌المللی به منصه ظهور خواهد گذاشت تا پاسخی برای معاندین و دشمنان نظام جمهوری اسلامی باشد.

بنا به اعلام ستاد انتخابات استان تهران، شمار افراد واجد شرایط حق رای در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان، تعداد ۹ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۹۸۱ نفر است که تعداد ۲۰۰ هزار و ۱۹۸ نفر رای اولی هستند.  

در کل کشور ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد،  ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر کسانی هستند که با رسیدن به سن ۱۸ سالگی برای اولین بار می توانند در انتخابات شرکت کنند.

تعداد ۶ هزار و ۶۸۹ شعبه اخذ رای نیز در استان تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری پیش بینی شده که از این تعداد،  ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای است.

با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری به طور همزمان در روز دوم اسفند ماه برگزار می شود در مجموع حدود ۱۳ هزار و ۳۷۸ صندوق اخذ رای و ۱۱ میلیون برگ تعرفه در شعب اخذ رای استان تهران پیش بینی و توزیع شده است.

نظر شما