شناسهٔ خبر: 38327969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر ستاد انتخابات گلستان خبرداد

۱۷۴ داوطلب انتخابات در گلستان رقابت می کنند/ همکاری ۳۰ هزار نفر

گرگان- دبیر ستاد انتخابات گلستان تعداد داوطلبان انتخابات را ۱۷۴ نفر اعلام کرد و گفت: مجموعاً ۳۰ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و غیره، گلستان را در امر انتخابات یاری می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا ملک حسینی شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری اظهارکرد: تا این لحظه (شامگاه سه شنبه) ۱۷۴ نفر در گلستان برای انتخابات با هم رقابت می‌کنند که ۱۷ نفر آنها خانم هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای ثبت نام تاکنون ۸۴ نفر انصراف داده اند، افزود: در حوزه گرگان و آق قلا، ۴۹ نفر، در گنبدکاووس ۳۴ نفر، در علی آبادکتول ۱۵ نفر، در رامیان و آزادشهر ۱۵ نفر، در حوزه غرب گلستان (کردکوی، بندرگز، ترکمن و گمیشان) ۳۲ داوطلب و در مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش هم ۳۹ داوطلب با هم رقابت می‌کنند.

ملک حسینی با بیان اینکه هفت نفر از داوطلبان از استان‌های دیگر به گلستان آمده اند، گفت: در استان یک میلیون و ۳۳۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن بوده، که از این تعداد ۷۱ هزار نفر رأی اولی هستند.

وی با توجه به سن رأی دهندگان ادامه داد: افرادی که ۱۸ سال تمام دارند یعنی در روز انتخابات متولدان دوم اسفند ۱۳۸۰ به ما قبل می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

ملک حسینی اضافه کرد: هزار و ۳۸۹ شعبه اخذ رأی در استان داریم که هزار و ۱۰۰ حوزه ثابت و ۲۸۹ حوزه سیار است.

وی با بیان اینکه ۵۸۵ حوزه شهری و ۸۰۴ حوزه روستایی است، عنوان کرد: مجموعاً ۳۰ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و غیره گلستان را در امر انتخابات یاری می‌کنند.

ملک حسینی گفت: هزار و ۶۷۴ دستگاه احراز هویت وارد گلستان شده که در هر شعبه یک دستگاه مستقر است و ۲۸۵ دستگاه ذخیره خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه این دستگاه‌ها در احراز هویت و تجمیع آرا نقش مهمی دارند، افزود: هر نامزد طبق ماده ۵۵ قانون مجلس شورای اسلامی می‌تواند یک ناظر و یا چند نامزد با هم یک ناظر در پای صندوق‌های رأی داشته باشند.

نظر شما