شناسهٔ خبر: 38294573 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

عبدالله عبدالله:

آینده افغانستان در مذاکرات صلح میان افغان‌ها تعیین خواهد شد

رییس اجرایی دولت افغانستان گفت درباره سرنوشت آینده افغانستان در مذاکرات صلح میان افغان‌ها تصمیم گیری می‌شود.

صاحب‌خبر -
  به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما از کابل، «عبدالله عبدالله» در نشست هیات دولت افغانستان با بیان اینکه توافقنامه صلح آمریکا با طالبان نهایی شده است، گفت: هر چند در روز‌های اخیر تحولاتی در روند صلح ایجاد شده است، اما این به معنای پایان کار نیست بلکه درباره سرنوشت و آینده افغانستان در مذاکرات میان افغان‌ها (مذاکرات طالبان با هیات افغانستان) تصمیم گرفته می‌شود.
وی افزود: امضای توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان به کاهش خشونت در هفت روز مشروط شده است.
عبدالله افزود: آمریکا و طالبان باید به مسایلی که درباره آن بحث کرده و متعهد شده اند، عمل کنند.
رییس اجرایی دولت افغانستان گفت: افغانستان امیدوار است کاهش خشونت به آغاز مذاکرات میان افغان‌ها، آتش بس دائمی و تامین صلح پایدار در افغانستان منجر شود.
وی با اشاره ترکیب هیات مذاکره کننده افغانستان خاطرنشان کرد: هیات مذاکره کننده افغانستان باید یک تیم جامع باشد تا بتواند از همه مردم افغانستان نمایندگی کند و در مورد آینده و سرنوشت این کشور تصمیم بگیرد.
از سوی دیگر «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر از پایان مذاکرات آمریکا و طالبان در دوحه خبر داد و اعلام کرد: توافقنامه صلح میان طالبان و آمریکا تا پایان ماه جاری میلادی به امضا می‌رسد.
وی افزود: قرار است دو طرف در این زمینه اطلاعیه‌های جداگانه‌ای را منتشر کنند که در آن، تاریخ امضای توافقنامه نیز تعیین شده است.
همزمان با پایان مذاکرات آمریکا با طالبان در قطر، «زلمی خلیل زاد» نماینده آمریکا در امور افغانستان نیز به پاکستان سفر کرده و در نشست امور مهاجرین شرکت کرده است.

نظر شما