شناسهٔ خبر: 38289103 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جشنواره هویت ملی کودکان ایران اسلامی در سنندج برگزار شد

جشنواره هویت ملی کودکان ایران اسلامی باهدف آشنایی نوآموزان با ارزش‌های الهی و هویت بومی محلی امروز در سنندج برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سید فواد حسینی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج در جشنواره هویت ملی کودکان ایران اسلامی گفت: این همایش یک تجربه بسیار ارزشمند است وسند تحول به فرآیند تعالی و تحکیم هویت دردوره پیش دبستانی تاکید کرده است.جشنواره هویت ملی کودکان ایران اسلامی در سنندج برگزار شد

او بیان کرد: آنچه درهویت مطرح می‌شود ریشه ایرانی واسلامی بودن دارد و اگر بخواهیم فرزندانمان رنگ و بوی ایرانی واسلامی داشته باشند باید تعلیم وتربیت را از دوران کودکی آغاز کنیم تا نهال فرهنگی را دراین آب و خاک زنده کنیم.

حسینی بیان کرد: باید کرامت کودکان را پاس بداریم و با نگاهی ملی به همه اقوام و آداب و رسوم به کرامت همه اقوام و افراد احترام بگذاریم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج افزود: آینده جامعه ما در گرو مدرسه امروز ماست لذا باید ازهمه ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا به اهداف همایش دست یابیم.

او گفت: هویت قصه ریشه دواندن دربسترهاست و این بستر باید ایرانی و اسلامی باشد.

جشنواره هویت ملی کودکان ایران اسلامی در سنندج برگزار شد

مستوره نصرتی مسئول برگزاری جشنواره نیزگفت: جشنواره هویت ملی کودکان ایران اسلامی در دو بخش جشنواره غذا‌های بومی محلی و اجرای موسیقی و آوا‌های کردی توسط نوآموزان پیش دبستانی برگزار شد.

او افزود: این جشنواره با شرکت چند مرکز پیش دبستانی ناحیه یک سنندج و با حضور مسئولین و نوآموزان پیش دبستانی همراه با والدین درمجتمع فرهنگی ورزشی امام خمینی سنندج برگزار شد.

نصرتی هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی نوآموزان با ارزش‌های الهی و هویت بومی، محلی وبیان کرد و اظهارداشت: ایجاد و تثبیت پایه‌های هویت اسلامی ـ ایرانی متناسب با ابعاد رشد متوازن کودکان پیش از دبستان و توجه به فرهنگ غنی ملی و آموزه‌های دین مبین اسلام در حوزه کودکان از دیگران اهداف این جشنواره است.جشنواره هویت ملی کودکان ایران اسلامی در سنندج برگزار شد

همزمان با این مراسم جشنواره غذا‌های بومی محلی نیز در این مکان برپا شده است.

انتهای پیام/ع

نظر شما