شناسهٔ خبر: 38281907 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بوشهر دارای بهترین ضریب کشوری پشتیبانی بیمه تامین اجتماعی است

گناوه - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: هم اکنون ضریب پشتیبانی بیمه در این استان ۱۲ ( از ۱۲ نفر حق بیمه اخذ و به یک نفر مستمری پرداخت می‌شود) و بهترین است درحالیکه در کشور این ضریب ۴ است.

صاحب‌خبر -

عبدالله شیرکوند روز دوشنبه در حاشیه برپایی دیدار مردمی در تامین اجتماعی گناوه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۸۰ درصد جمعیت استان بوشهر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و جزو بالاترین ضریب در کشور به شمار می‌آید زیرا عمده منابع اعتباری تامینی حقوق  مستمری بگیران از محل حق بیمه ماهانه کارفریان و  بیمه‌شدگان دریافت می‌شود.

وی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر در هر ماه حدود  ۵۵ میلیاردتومان حقوق به مستمری بگیران شامل بازنشستگان، از کار افتاده  و بازماندگان در  این استان پرداخت می‌کند.

شیرکوند ادامه داد: در این استان یک میلیون نفر بیمه شده اصلی و تبعی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که  از این مجموع ۳۳۵ هزار  اصلی و  ۲۹ هزار نفر مستمری بگیر و بازنشسته هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی و  برجستگی مهم تامین اجتماعی استان بوشهر کاهش مانده مطالبات از کارفریانان و کاهش مقرری بگیران بیکاری نسبت به سال گذشته است که این مهم نشانگر وضعیت خوب اشتغال در استان است.

وی افزود: دیدار مردمی در یکی از روزهای هفته از دیگر برجستگی های تامین اجتماعی استان بوشهر که در روزهای یکشنبه به اتفاق کارشناسان به محل شعبه های شهرستان‌ها حضور و از نزدیک مشکلات مردم بررسی و اگر قابل حل باشند در همان محل دستور داده خواهد شد و در سال جاری تاکنون ۲ نوبت این برنامه صورت گرفته است.

شیرکوند گفت: الکترونیکی شدن پرونده‌های بیمه شدگان به عنوان طرحی ملی از دیگر عملکرد بارز این سازمان در استان است که کمک شایانی در  خدمت‌رسانی به بیمه شدگان می‌کند.

وی تقدیر از کارآفرینان نمونه در استان بوشهر را از دیگر فعالیت‌های مهم این سازمان عنوان کرد و افزود: در این راستا امسال پنج نفر از کارفرمایانی که دارای شاخصه های لازم بودند تقدیر شدند.

شیرکوند اظهارداشت: نداشتن بدهی، نبود پرونده کارگر معترض و شاکی در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ایجاد اشتغال از شاخصه‌های بارز در انتخاب این کارفرمایان بوده‌است که یکی از آنان مربوط به شهرستان گناوه است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر افزود: برطرف شدن مشکل بیمه ملوانان و صیادان در دستور کار این سازمان در استان قرار گرفته که در این ارتباط مشکلات موجود آنان شناسایی و  به ستاد مرکزی ارجاع شده‌است و در حال پیگیری موضوع هستند.

وی برگزاری همایش‌های متعدد برای ارتقای سطح سواد سلامت بازنشستگان و در حوزه سخت و زیان آور و ارایه راهکارهای لازم به منظور وحدت رویه را از دیگر عملکرد این مدیریت عنوان کرد و اظهارداشت: در این ارتباط همایش‌ها باحضور نمایدگان تامین اجتماعی سه استان بوشهر، خوزستان و فارس برگزار شد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه در حوزه سخت و زیان آور بصورت سلیقه‌ای اقدام‌هایی انجام می‌شود، در این همایش نکات کور  و رفع ابهام باحضور اعضای کمیته این حوزه شامل بدوی و تجدیدنظر مشکلات موجود بررسی و به کارشناسان ستاد مرکزی انتقال داده شد تا دستور مشترکی برای ایجاد وحدت رویه صادر شود.

شیرکوند،  میزان ضریب شیوع حادثه را در استان بوشهر  یک و سه دهم درصد عنوان کرد و گفت: این درحالی است که میانگین کشوری آن ۸ دهم و زیر یک درصد است.

وی ادامه داد: باتوجه به میزان ضریب شیوع موجود حادثه در استان بوشهر تعداد از کارافتادگان و فوتی‌ها در مقایسه با کشور زیاد است که وجود کارخانه‌های و شرکت‌های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از علت‌های آن است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: تلاش برای جذب پوشش بیمه‌ای بیشتر در استان بجد دنبال می‌شود تا  فردی نداشته باشیم که در این حوزه بویژه بیمه‌شدگان خاص شامل زنان خانه دار و دانشجویان، اختیاری و مشاغل آزاد مشکل داشته باشند و این مهم در دست اجرا است.

وی تعامل و نشست ویژه با تشکل‌های کارفرمایی و کارگری باهدف بررسی و مشکلات آنان را از دیگر برنامه‌های این سازمان در استان بوشهر دانست و افزود: در این ارتباط بیش از پنج نشست با اتاق بازرگانی برگزار که در هر جلسه حدود ۸۰ تولید کننده حضور داشتند.

وی یادآورشد: برنامه آموزشی در حوزه حسابرسی برای نمایندگان شرکت‌ها در محل اتاق بازرگانی با موضوع بازرسی از دفاتر قانونی در استان بوشهر برای ارتقای سطح دانش اداری و آشنایی بیشتر با قوانین و مقررات تامین اجتماعی برای کارفرمایان در این حوزه برگزار  شد.

شیرکوند، راه اندازی سامانه خدمات الکترونیکی سازمان برای بیمه شدگان، حذف دفترچه در مراکز ملکی، بازسازی و اپن سازی شعب تامین اجتماعی و برپایی میزخدمت را از دیگر عملکرد این مدیریت باهدف خدمات رسانی بهتر و تکریم ارباب رجوع دانست و گفت: تسویه حساب بدهی های حوزه درمان مراکز دانشگاهی تا پایان مهرماه امسال از دیگر عملکرد بارز و برجسته است که با دستور و پیگیری رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور محقق شد.

وی بیان کرد: یکی از اهداف سازمان به روز شدن پرداخت مطالبه‌های مراکز دانشگاهی و غیر شامل نظیر پزشکان، داروخانه و آزمایشگاه طرف قرارداد است که در این زمینه گام‌های موثری برداشته شده و تداوم خواهد یافت.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

نظر شما