صاحبخبر - معاون فرهنگی تبلیغی حوزههای علمیه خواهران گفت: مدتی غفلت کردیم و مجالس مداح محور شد و اینگونه شد که مداحان نامدار مانند سلبریتیها به چهرههای شاخصی که تاثیرگذار هم هستند، تبدیل شدند به گونهای که رابطه مداح و طرفدارانش به صورت مرید و مرادی شد و این افراد عدهای را در دور خود جمع کرده و سبکهای مختلفی را نیز تبلیغ میکردند.معصومه ظهیری در گفتوگو با ایلنا گفت: جامعه مداحان در گذشته اینگونه بود که به اصطلاح به آنها پای منبری گفته میشد و به این صورت تقسیمبندی شده بودند که برخی از آنها در شهرستانها سکنی داشتند و بعضا در ایام تبلیغی مانند ماه محرم، فاطمیه و ماه رمضان به مناطق مختلف اعزام میشدند، مانند روحانیون که برای تبلیغ اعزام میشوند. وی ادامه داد: این افراد در منازل علمای شاخص یا ائمه جمعه و علما حضور مییافتند و به آنها گفته میشد، باید در کدام منطقه برای تبلیغ بروند و همچنین موضوعاتی که باید میخواندند را به آنها یادآوری میکردند. مستند خواندن و خرافه نگفتن و علم به مقتل داشتن یکی از ویژگیهای بارز
مداحان بود.∎
نظر شما