شناسهٔ خبر: 38264425 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رونمایی از پوستر شهدای مقاومت/ مادران مروج فرهنگ ایثار و شهادت در فرزندان هستند

کرمی با بیان اینکه بسیاری از کودکان این سرزمین با لالایی‌هایی در ذکر ائمه اطهار(ع) و صحرای کربلا بزرگ شدند گفت: سنت حسنه ایثار و شهادت به‌واسطه مادران در ذهن و روح فرزندان شکل گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «پریسا کرمی» امروز(یک‌شنبه، ۲۷ بهمن) در مراسم رونمایی از پوستر شهدای مقاومت "این چند کتاب" که با حضور مادر و برادر شهید بابک نوری هریس از شهدای مدافع حرم استان برگزار شد با تبریک میلاد حضرت فاطمه(س) گفت: این بانوی بزرگ اسلامی اسوه مادران و همسری نمونه، باگذشت و فداکار بود که با مهربانی بسیار به پدرش "ام ابیها" لقب گرفت.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه در طول تاریخ شاهد رشادت‌ها و دلاوری‌های زنان ایران اسلامی بودیم افزود: زنان ایرانی در تمامی عرصه‌ها از تربیت فرزندان تا توسعه مباحث آیینی نقش مهمی داشتند.

 

وی با تصریح اینکه بانوان در هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدند اظهارداشت: بسیاری از کودکان این سرزمین با لالایی‌هایی در ذکر ائمه اطهار(ع) و صحرای کربلا بزرگ شدند و سنت حسنه ایثار و شهادت به‌واسطه مادران در ذهن و روح فرزندان شکل گرفت.

 

کرمی ادامه داد: زنان پشت خط مقدم با حمایت‌های خود کمک کردند تا جنگ تحمیلی تبدیل به دفاع مقدس شد، مادرانی که فرزندان خود را جهت حفاظت از کشور و دین اهدا کردند و همین اندیشه سال‌ها بعد در مقابله با داعش در قالب مدافعان حرم ظهور کرد.

 

وی در ادامه ارتقا دانش مخاطبین نسبت به مسائل روز و گسترش تفکر اسلامی و انقلابی را از وظایف اداره کل کتابخانه‌های عمومی دانست و بیان کرد: به مناسبت گرامیداشت مقام زن و روز مادر مسابقه دلنوشته‌ای به مادر را سراسر استان برگزار کردیم که امروز به صورت همزمان برگزیدگان معرفی می‌شوند.

 

کرمی ابراز امیدواری کرد با برگزاری چنین فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی بتوانیم رسالت خود را انجام دهیم.

 

در پایان این مراسم از پوستر شهدای مقاومت رونمایی شد.

 

 

پایان پیام/ 84

نظر شما