شناسهٔ خبر: 38263638 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان:

"سرودهـای بی تکرار" روانه بازارشد

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان خاطرات شاعران انقلابی کردستان با عنوان " سرودهای بی تکرار " در انتشارات سوره مهر چاپ وروانه بازارشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج ، امین مرادی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای ثبت و ضبط خاطرات هنرمندان تأثیرگذار برعرصه هنر و فرهنگ استان با همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری کردستان، خاطرات جمعی از شاعران انقلابی کردستان همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به قلم شیلان آویهنگی در انتشارات سوره مهر با شمارگان ۱۲۵۰ نسخه چاپ وروانه بازار شده است.
وی در خصوص ویژگی اصلی این کتاب گفت: تحلیلی بر شعر کردستان در دو مقطع پیش از انقلاب و بعد از انقلاب با درآمدی بر شعر پایداری در کردستان که در آن نویسنده کتاب سعی نموده است خواننده را با پیشینه این نوع شعر در کردستان، جریان شناسی شعر انقلاب، ظرافت های شعر پایداری و در نهایت جایگاه شعر کردستان در انقلاب اسلامی آشنا کند.
مرادی ادامه داد: در این کتاب ۳۱۰ صفحه ای نویسنده در دو فصل به معرفی نوزده شاعر متعهد و انقلابی کردستان پرداخته است.
رئیس حوزه هنری استان کردستان بیان کرد: در فصل اول کتاب در قالب مصاحبه های حضوری زندگی ۱۳ شاعر کردستانی از نقاط مختلف استان که در زمینه ادبیات پایداری صاحب اثر هستند را از جمله اکرم بهرامچی، طاهره تختی(نسیم)، بهروزخیریه، منصور دولتی، محمد رحیمی رضوان، سالارشریعتی، مهدی صفی یاری، علی احسان فریدونی، علی اصغر فریدونی، مسعود مطهری، ابوالقاسم معمار، منصور ملاولی و عمر صالحی صاحب با درج نمونه ای از آثار آنان به رشته تحریر درآمده است.
وی گفت: شرح زندگی این هنرمندان از زبان خود هنرمند و با پرداختی زیبا توسط نویسنده جذابیت داستانی زیبایی را به این کتاب داده است که با توجه به اینکه در استان کردستان نخستین اثر از این نوع می باشد می تواند به عنوان مرجع ومنبعی مستند مورد مطالعه و استفاده علاقه مندان قرار گیرد.
مرادی افزود: در فصل دوم‌کتاب، نویسنده شرح زندگی ۶ شاعرانقلابی که رُخ در نقاب خاک کشیده اند از جمله شاهرخ اورامی، شیخ حسینعلی رحمانی گروسی، سید ابراهیم ستوده، سیدمحمودگلشن کردستانی، شیخ علی اکبر کوماسیان و عبدالغفار وارستگان را به رشته تحریر در آورده است.
رئیس حوزه هنری استان کردستان تاکید کرد: کتاب "سرودهای بی تکرار" حاصل یک سال و نیم تلاش نویسنده کتاب شیلان اویهنگی است که با طرح جلدی از امیر غلامی توسط انتشارات سوره مهر با قیمت ۴۵ هزار تومان وارد بازار نشر گردیده است.
شیلان اویهنگی متولد ۱۳۷۰ دانشجوی دوره دکترا زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مازندران  و کارشناس ارشد ادبیات پایداری دانشگاه لرستان می باشد.وی از سال ۹۳ در زمینه ادبیات پایداری به صورت تخصصی شروع به فعالیت نموده است که حاصل آن نگارش وچاپ کتاب "سید عطاء" زندگی نامه داستانی سید عطاء ا... حسینی از شهدای سیران بند بانه، "فهمیده‌ی کردستان" زندگی نامه داستانی یدا... محمدی از شهدای شاخص دانش آموز کردستان و "هشت شهر حماسه" پژوهشی در باب بررسی مونولوگ در هشت رمان دفاع مقدس بوده است.
از این نویسنده علاوه بر این کتاب اثر دیگری با عنوان " رادیوسنه " خاطرات دوران دفاع مقدس دکتر بهروز خیریه معاون وقت رادیوی صدا وسیما مرکزکردستان آماده چاپ می باشد.

46

برچسب‌ها:

نظر شما