شناسهٔ خبر: 38254755 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

منچسترسیتی از 2 فصل آتی رقابت‌های اروپایی محروم شد

تیم فوتبال منچسترسیتی توسط اتحادیه فوتبال اروپا نقره‌داغ شد

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت نود، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) تیم فوتبال منچسترسیتی را به دلیل نقض قوانین «بازی جوانمردانه اقتصادی» از حضور در 2 فصل آینده رقابت‌های اروپایی محروم کرد.  این حکم پس از تذکر نافرجام به مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس و خرج فراوان و همچنین رد شدن باشگاه از حد مجاز خرید و ولخرجی اتخاذ شد. منچسترسیتی فرصت محدودی برای فرجام‌خواهی به دادگاه عالی ورزش را دارد. هیات قضائیه مستقل یوفا پس از شنیدن دفاعیات منچسترسیتی و پس از تحلیل و بررسی همه اسناد و مدارک موجود، اعلام کرد این باشگاه مرتکب تخلفات جدی در زمینه فیرپلی مالی شده است. منچسترسیتی در ارزش گذاری قراردادهای اسپانسرینگ، اغراق آمیز کار کرده و درآمدهای این باشگاه و اطلاعات مالی ارسالی آن به یوفا  منطقی نبوده‌اند. همچنین یوفا اعتقاد دارد منچسترسیتی در روند بررسی پرونده هم همکاری لازم را با ماموران نداشته است. 
حتی اگر خوش‌بینی موجود در مورد به تعویق افتادن حکم منچسترسیتی را باور کنیم، باز هم خسران تیم پپ بابت حکم صادر شده بیش از حد تصور است.
هیچ اتفاقی بدتر از یک حکم فوتبالی خارج از زمین فوتبال نمی‌توانست یک امپراطوری نوپا را در جزیره زمینگیر کند.
2 سال دوری از لیگ قهرمانان اروپا اگر در پروسه درخواست فرجام منچسترسیتی به CAS مورد تایید قرار بگیرد، ضرری بزرگ‌تر از تمام برآوردهای اولیه در پی دارد. با اعلام حکم یوفا، می‌توان گفت از هم اکنون فصل برای منچسترسیتی در لیگ برتر انگلیس به پایان رسیده است چون این تیم به فرض شکست در فرجام‌خواهی با هر عنوانی در پایان فصل، نمی‌تواند از سود مالی حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا متتفع شود؛ حتی اگر در پایان فصل قهرمان اروپا شود! علاوه بر این، از آنجا که فقط روی کاغذ حضور تیم در فصل آینده لیگ قهرمانان قطعی نشده، شاگردان گواردیولا دیگر تفاوتی بین رده دوم تا پنجم نمی‌بینند؛ بخصوص اینکه اختلاف 22 امتیازی با لیورپول صدرنشین، عملا قهرمانی در لیگ را غیرممکن کرده است. در این شرایط تنها لیگ قهرمانان می‌ماند که قهرمانی در آن تنها می‌تواند به لحاظ پرستیژ و افتخار برای باشگاه مهم باشد و گرنه تا 2 سال خبری از حضور در این جام نیست!
 پایان گواردیولا؟
در این بین پروسه خروج محتمل گواردیولا از سیتی در پایان فصل، با این حکم روند پرشتاب‌تری به خودش می‌گیرد؛ بخصوص اگر تیم در لیگ قهرمانان تمام راه را طی نکند. گواردیولا فعلا لیگ برتر را ار دست داده، به دست آوردن جام اتحادیه و حذفی هم عاملی برای ماندن او نیست و تنها فتح لیگ قهرمانان اروپا می‌تواند ماندن او را رقم زد که آن هم بعید است چون سیتی حتی با قهرمانی هم فصل آینده تنها در رقابت‌های داخلی مبارزه خواهد کرد و در این بین به دست آوردن دوباره جام لیگ برتر در فصل بعدی هم نمی‌تواند رویای الان گواردیولا باشد چون او 2 فصل به مقتدرانه‌ترین شکل ممکن این اتفاق را رقم زد و بارها گفته تنها قهرمانی در اروپا برایش راضی‌کننده است؛ البته نه عنوانی که صاحبش از دفاع از آن بازبماند. پس همه این تصاویر ترند شده که پپ را سرمربی فصل آینده کریس رونالدو در یوونتوس نشان می‌دهد، چندان دور از واقعیت نیست. 
 ضرر مالی و جدایی ستارگان 
 دوری 2 ساله از میادین اروپایی ضرر مالی هنگفتی برای باشگاه ثروتمند انگلیسی در پی دارد. در این بین عدم حضور در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی اروپا، قطعا بازیکنان بزرگ باشگاه را به جدایی از تیم ترغیب می‌کند؛ بخصوص اینکه دومین فصل دوری سیتی از اروپا، فصل منتهی به جام‌جهانی است و هیچ بازیکنی دوست ندارد از چشم‌ها پنهان بماند و تنها خبر درخششش در لیگ برتر انگلیس مخابره شود!  پس سیتی روزهای بسیار سختی در پیش دارد.
کورسوی امید 
در این بین تنها امید سیتی شکایت به دادگاه عالی ورزش برای تجدیدنظر در این حکم است. اگر مطابق بیانیه سیتی، پروسه فرجام‌خواهی شروع شود، احتمالا به تعویق افتادن اجرای حکم به مدت حدود یک سال به خاطر مراحل اداری موجود وجود دارد و در این صورت سیتی تا زمان تایید حکم، احتمالا یک فصل دیگر فرصت حضور در لیگ قهرمانان اروپا را دارد.

نظر شما