شناسهٔ خبر: 38249833 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تأثیر محرومیت سیتی از رقابت‌های اروپایی بر آینده باشگاه

محرومیت تیم فوتبال منچسترسیتی از حضور در رقابت‌های اروپایی برنامه‌های این باشگاه را دستخوش تغییرات اساسی خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز در گزارشی به بررسی تأثیر محرومیت سیتی از رقابت‌های اروپایی بر برنامه‌های این باشگاه (و بخصوص پپ گواریودیولا) پرداخت.

رویترز در این گزارش نوشت؛ محرومیت دو ساله منچسترسیتی از فوتبال اروپا می‌تواند تلاش پپ گواردیولا برای بازسازی این تیم را پس از ناکامی در رقابت با لیورپول بر سر کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر این فصل، خراب کند.

تا روز جمعه و قبل از این که یوفا، منچسترسیتی را به دلیل نقض مقررات «بازی جوانمردانه مالی»، محروم کند، تمرکز مسئولان سیتی روی این بود که چگونه می‌توانند تیم خود را برای فصل آینده تقویت کنند.

اگر این باشگاه نتواند به بازیکنان مد نظرش حضور در رقابت‌های اروپایی را پیشنهاد دهد، ممکن است جذب ستاره‌هایی که گواردیولا برای رسیدن به لیورپول به آن‌ها نیاز دارد، سخت‌تر شود.

لیورپول می‌تواند اوایل ماه آینده عنوان قهرمانی این دوره را کسب کند. آن‌ها در حال حاضر با ۲۲ امتیاز اختلاف نسبت به تیم رده دومی سیتی (قهرمان دو فصل گذشته لیگ برتر) پیشتاز لیگ جزیره هستند.

تأثیر محرومیت سیتی از رقابت‌های اروپایی بر آینده باشگاه

سیتی امسال همچنان درگیر رقابت در لیگ قهرمانان است و در بازی‌های یک هشتم نهایی این ماه در دو بازی رفت و برگشت به مصاف رئال مادرید می‌رود.

اما فارغ از این که این رقابت‌ها را چگونه سپری خواهند کرد، به نظر می‌رسد سرنوشت میان مدت آن‌ها در فوتبال اروپا به دست وکلا و قضات تعیین خواهد شد.

بزرگترین سؤال حال حاضر درباره آینده خود گواردیولا است.

این مربی اسپانیایی هیچگاه اشتیاق خود را برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا پنهان نکرده است، کاری که او پس از قهرمانی با باشگاه سابقش یعنی بارسلونا در سال ۲۰۱۱، نتوانسته است انجام دهد.

اگر او در این فصل موفق به کسب عنوان قهرمانی نشود و حتی ۲ سال بعد را هم از حضور در اروپا محروم شود، این ضربه بزرگی برای مربی‌ای خواهد بود که قراردادش با سیتی در پایان فصل آینده به اتمام می‌رسد.

پیش از این، گمانه زنی‌هایی در مورد اینکه آیا گواردیولا قرارداد خود را تمدید و یا استراحت خواهد کرد و یا این که چالش جدیدی را در پیش خواهد گرفت، وجود داشته اشت.

یکی از عواملی که می‌تواند گواردیولا را در منچستر نگه دارد روابط شخصی خوب او با «بیگیرستین» مدیر فوتبال سیتی است که به او فرصت مربیگری در بارسلونا را داد و «فران سوریانو» مدیرعامل سیتی (یکی دیگر از مقامات سابق بارسا) است.

مهمتر از آن، گواردیولا ممکن است نسبت به خالدون المبارک، رئیس سیتی و کانال قدرت مالی این باشگاه از طریق صاحبان اماراتی تیم، احساس مسئولیت داشته باشد.

حتی اگر گواردیولا احساس کند خروج از سیتی اشتباه است، با این وجود ممکن است بازیکنانش مانند او فکر نکنند.

کوین دی بروین هافبک برجسته سیتی ۲۸ ساله است و فرصت او برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا کم است. رحیم استرلینگ در اوج کار خود در ۲۵ سالگی است و می‌تواند همان بازیکنی باشد که سایر باشگاه‌ها می‌خواهند.

تأثیر محرومیت سیتی از رقابت‌های اروپایی بر آینده باشگاه


ممکن است وضعیت سیتی در بازار نقل و انتقالات از یک «شکارچی» به «شکار» تغییر کند،به ویژه اگر کاریزما و پرستیژ گواردیولا هم دیگر در میان نباشد.

در حال حاضر، هزینه‌های سیتی روی تیم حقوقی آن‌ها معطوف و متمرکز خواهد شد، زیرا آن‌ها به یوفا می‌روند و تلاش می‌کنند این محرومیت را لغو، یا به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

با توجه به اینکه در حال حاضر سیتی تنها تیم انگلیسی است که به نظر می‌رسد توانایی رقابت با لیورپول یورگن کلوپ را دارد، شکل لیگ برتر در سال‌های آینده ممکن است در دادگاهی در لوزان سوئیس تعیین شود.

بیشتر بخوانید: استون ویلا ۱ - منچسترسیتی ۶/ آتش بازی در ویلا پارک برای رسیدن به رتبه دوم

انتهای پیام/

نظر شما