شناسهٔ خبر: 38246455 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتقاد فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست از بی‌توجهی برخی دستگاه‌ها به محیط‌بانان

تهران- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت محیطزیست با انتقاد از برخی دستگاه‌های کشور گفت: محیط‌بانی یکی از پرخطرترین شغل‌هاست، طی ۵ روز ۶ محیط بان ما زخمی و بستری شدند این در حالی است برای محیط‌بان، خواجوی کرمانی چندی پیش به دست شکارچی فراری که از اشرار محسوب می‌شود با ضربه مستقیم گلوله شهید شد، هیچ کاری انجام نشده و اکنون سه ماه است که خانواده او دیگر حقوق نمی‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، جمشید محبت خانی به مناسبت ولادت پر برکت حضرت صدیقه طاهره (س) و گرامیداشت روز زن در مراسم تجلیل از محیط بان حمید بیگی افزود: محیط بانی عشقی است که خدا در انسان‌های فرهیخته نهاده است.

وی ضمن تبریک این روز به همسران محیط‌بانان کشور گفت: همسران محیط‌بانان، باتوجه به سختی کار همسرانشان در منزل، نقش پدری و مادری را با هم ایفا می‌کنند.

محبت خانی گفت: محیط‌بانانی که فعالیت‌های فرهنگی مانند عکاسی انجام می‌دهند، علاوه بر حفاظت از آب و خاک این سرزمین، در تحقق شعار ۸۰ میلیون محیط‌بان هم گام بر می‌دارند که از همه آنها تجلیل خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به شرافت شغل محیط‌بانی افزود: محیط‌بانی یک عشق است که خدا در انسان‌های فرهیخته نهاده است و لباس محیط‌بانی لباس مقدسی است که همه باید به آن احترام بگذارند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مردم باید اهمیت محیط زیست را در آینده فرزندانشان درک کنند، زیرا هر جا به طبیعت دستبرد زدیم بیشترین ضربه را خوردیم، واقعا ما با محیط زیست سالم، سالم‌تریم و با محیط زیست مریض، مریض‌تر؛ اگر از ابتدای تاریخ تاکنون هر آنچه که بشر به دست آورده نابود شود بهتر از این است که محیط‌زیست ما نابود شود.

در پایان این مراسم از محیط بان حمید بیگی با اهدای یک دوربین عکاسی حرفه‌ای قدردانی شد.

حمید بیگی، محیط‌بان مهریزی چند سال است بدون دریافت حتی ریالی به حفاظت از محیط‌زیست پرداخته است، او می‌گوید: به همراه همکارم درحال گشت‌زنی در منطقه مهریز بودیم که با ۶ نفر از شکارچیان غیرمجاز درگیر شدیم. همکارم نیروی رسمی سازمان و ضابط قضایی بود. من به‌دستور همکارم که مافوقم بود برای دفاع از خود، شلیک کردم که به آسیب‌دیدگی یکی از شکارچیان منجر شد. در دادگاه به پرداخت ۲۷ میلیون تومان دیه محکوم شدم. به‌دلیل اینکه نیروی رسمی سازمان محیط زیست نبودم سازمان، پرداخت دیه را تقبل نکرد. با کمک خیرین و انجمن‌های محیط‌زیستی بخشی از دیه را پرداخت کردم و مابقی را نیز خودم باید پرداخت کنم.

نظر شما