شناسهٔ خبر: 38244074 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

هادی مظفری:

موزه هنرهای معاصر احتمالا بهار ۹۹ بازگشایی می شود

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی با بیان اینکه کار بازسازی موزه هنرهای معاصر به پایان رسیده است،گفت: کار انتقال آثار گنجینه به موزه دو ماه زمان می برد و احتمالا بهار ۹۹ بازگشایی می شود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان ، نشست خبری دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ظهر امروز شنبه 26 بهمن با حضور هادی مظفری، مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی، ابراهیم حقیقی دبیر دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در تالار وحدت برگزار شد.

 

در این نشست «هادی مظفری» در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری شبستان مبنی بر تکلیف نهایی بازسازی موزه هنرهای معاصر و زمان بازگشایی آن گفت:  موزه در دو فاز اول آن چیزی که تصور ما بود بخش عمرانی کارش را انجام داد اما یک جای  کار  ما رسانه ها را کمتر در جریان قرار دادیم و آن هم انتقال آثار گنجینه بود که نمی توانستیم اطلاعات آن و زمان آن را به لحاظ امنیتی منتشر کنیم؛ حایز اهمیت بود که اکثر آثاری  بعد از 40 سال از موزه خارج می شوند با مراقبت هرچه تمام تر خارج شوند.پیش بینی ما این بود که تا پایان اسفند مرمت موزه به پایان می رسد اما یکی دو ماه وقت بیشتری برای جا به جایی آثار به گنجینه خریدیم چرا که تک تک آثاری که از این گنجینه خارج می شد، برای ما اهمیت داشت. 

 

وی تاکید کرد: رعایت استانداردهای جا به جایی آثار از دایم به موقت برای ما اهمیت داشت و این دو ماه زمان ما را به طول انجامید کار عمرانی گنجینه به پایان رسیده است و به زودی کار نصب ریل های جدید  انجام می شود و به زودی آثار منتقل می شوند و در گنجینه نصب می شود حدود دو ماه زمان می برد تا آثار به گنجینه برگردد.

 

مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی در پاسخ به این سئوال که آیا موزه هنرهای معاصر  تا بهار 99 بر روی علاقمندان بازگشایی می شود؟ گفت: یش‌بینی ما این بود که تا پایان اسفند ماه کار موزه به پایان می‌رسد؛ اما به دلیلی اهمیت انتقال آثار از گنجینه چند ماه وقت بیشتری صرف کردیم. امیدوارم که درهای موزه هنرهای معاصر بهار 99 به روی مخاطبان گشوده شود.

پایان پیام/ 32

نظر شما