شناسهٔ خبر: 38218593 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مشکلات ناشی از برف در خلخال ادامه دارد

بارش برف سنگین که از روز ۲۱ بهمن در خلخال آغاز شده مشکلاتی در شهر خلخال و روستاهای شهرستان به وجود آورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بارش برف سنگین که از روز ۲۱ بهمن در خلخال آغاز شد، مشکلاتی در شهر خلخال و روستاهای این شهرستان به وجود آورده است به گونه‌ای که از اولین روز بارش در شهر خلخال، خیابان‌ها قفل و کوچه‌ها و معابر اصلی و فرعی در زیر یک تا دو متر برف محصور شدند.

مردم خلخال در مناطق مختلف شهر از جمله مناطقی از قاضیلر، اطراف میدان بسیج و مسکن مهر و نیز در بیش از ده‌ها خیابان اصلی و فرعی علی‌رغم تلاش شهرداری، دست به پارو شده و با امکانات کم و محدود خود اقدام به برف‌روبی نمودند.

امروز سنگینی این برف در معابر خلخال وارد روز پنجم شد و تنها در خیابان امام خمینی تردد به راحتی در جریان بوده و در سایر خیابان‌ها نیز به علت حجم بالای برف تردد تک‌لاین امکان‌پذیر است.

اهالی ده‌ها شهرک از جمله اهالی شهرک جانبازان، آزادگان، کوی فرهنگیان، خیابان شهید رجایی، شهرک ولیعصر، شهرک دانش و اهالی ۴۰۰ خانوار مسکن مهر شهرک بهشتی همچنان در تردد به مرکز شهر دچار مشکل هستند.

ارتفاع بالای برف در برخی از کوچه‌ها هنوز بعد از چندین روز مشاهده می‌شود و علی‌رغم تلاش مدیریت بحران شهرستان خلخال و فراخوان امکانات کل شهرستان و شهرستان‌های همجوار، همچنان وضعیت در معابر خلخال عادی نیست.

با مصوبه شورای مدیریت بحران شهرستان خلخال، بازگشایی و برف‌روبی محوطه مراکز آموزشی‌، درمانی‌، عمومی و معابر اصلی در اولویت است ولی هنوز نزدیک به دو هزار کوچه به صورت کامل برف‌روبی نشده و در کوچه‌ها تنها راهی برای عبور مردم باز شده است.

در برخی از کوچه‌ها و خیابان‌ها از جمله حافظ، بلوار ۱۷ شهریور و جنب دبیرستان مطهری کوچه‌ها به خانه‌های خالی از سکنه می‌ماند و میزان برف موجود به حدی است که انتهای کوچه‌ پیدا نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به دنبال این مشکل و وضعیت فوق‌العاده در خلخال، امروز به دستور استاندار اردبیل مدیران کل دفتر فنی، مدیریت بحران استانداری و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به همراه معاون امور عمرانی استانداری اردبیل و فرماندار خلخال، تشکیل جلسه داده و آخرین وضعیت برف‌روبی و امکانات موجود را بررسی کردند.

فرزاد قلندری، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خلخال، اظهار کرد: امکانات شهرستان خلخال به هفتاد دستگاه برف‌روب ارتقاء یافته و اکنون با پیشتیبانی امکانات شهرستان اردبیل، بنیاد مسکن استان، قرارگاه خاتم الانبیا و قرارگاه نینوا، شهرستان کوثر و گسیل خدمات خودرویی از ادارت کل، کار برف‌روبی سرعت گرفته و تلاش‌ها برای حل مشکلات مردم خلخال ادامه دارد.

وی گفت: بازگشایی راه‌های روستایی نیز در اولویت بوده و تقسیم‌بندی امکانات برای مسیرهای روستایی در نظر گرفته شده است.

یکی از شهروندان خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خلخال از وضعیت کند برف‌روبی در این شهر در مقایسه با برف‌روبی در سایر استان‌ها گلایه کرده و خواستار حل مشکلات فراوان به وجود آمده در این شهرستان با تصمیمات فوری مقامات کشوری شد.

از روستاهای همجوار هم خبر می‌رسد که بازگشایی راه‌ها انجام گرفته ولی به دلیل کولاک دوباره این راه‌ها مسدود و روستاییان دچار مشکل شده‌اند.

کولاک راه روستای‌های طولش‌، خانقاه بفراجرد‌، و روستاهای گورانسراب و آل‌هاشم را مسدود کرده به‌طوری‌که شامگاه گذشته راه ۹۰ روستا در خلخال مسدود بود.

به گفته فریدون بابایی، فرماندار خلخال، در حال حاضر در حوزه پخت نان در شهر خلخال مشکلی وجود نداشته و تهیه نان در تمام مناطق شهر تسهیل شده و در مراکز درمانی نیز مردم برای مراجعه مشکلی ندارند. 

فرهاد عبدالعلی‌پور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل نیز حجم برف در خلخال را خیلی سنگین توصیف کرد و گفت: در جاده شاهرود - خلخال و در حوالی روستای خمس سقوط بهمن موجب اختلال در تردد شده بود که راهداران برای حل مشکل در تلاش هستند و محور خلخال به اسالم نیز کماکان مسدود است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارتباط شهرستان خلخال از سه روز گذشته با استان گیلان قطع شده و از ظهر روز گذشته نیز بارش برف مجدداً در شهرستان خلخال آغاز شده است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/۸۳۱/ر

نظر شما