شناسهٔ خبر: 38206350 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

جای خالی سردارِ عزیز ایرانی‌ها

چهل روز از ترور ناجوانمردانه و شهادت سردار سلیمانی گذشت. چهل روزی که با غم و عزاداری مردم برای سردار دل ها همراه بود اما یادآور این جمله امام خمینی نیز بود که فرمودند«بکشید ما را، ملت ایران بیدارتر می‌شود.»

صاحب‌خبر -

وقتی دونالد ترامپ، سردار عزیز ما را به شهادت رساند، دنیا منتظر بود تا ببیند مردم ایران چه واکنشی به این موضوع نشان می دهد. روز تشییع پیکر شهیدسلیمانی و همچنین در ۲۲ بهمن شاهد حضور گسترده و میلیونی مردم بودیم. مردمی که خواهان انتقام سخت از قاتلان سردار سلیمانی بودند و با حضور معنادار و پررنگ خود این پیام را به جهانیان رساندند که ما هنوز در سنگر مقاومت ایستاده‌ایم و از کسانی که در این سنگر مبارزه می کنند؛ حمایت و پشتیبانی می کنیم. 

در طی این چهل و یک سالی که از بهار انقلاب می‌گذرد، بسیار شاهد بودیم که در شرایطی که تصورش را هم نکرده بودیم، مردم به میدان آمدند و حماسه ای را در مقاطعی حساس خلق کردند که حتی قابل پیش بینی نبود. ملت ایران، در مقاطع مختلف و حساس نشان داده اند که آگاهی خوبی از مسائل داخلی کشور، منطقه و بین المللی دارند و با مشارکت در شرایط حساس، گویی وظیفه خود را دانسته و به آن عمل می کنند.

این حضور این پیام را به دولت های بزرگ و سلطه گر می رساند که این تصور برایشان ایجاد نشود که با ترور فرماندهان بزرگ ما، می توانند به اهدافشان برسند و مسیری را که در کشورهای دیگر طی کردند، در ایران نیز می توانند طی کنند. 

دولت های سلطه گر هنوز مردم، انقلاب اسلامی و رهبری ما را نشناخته‌ و درک نکردند. در سال ۱۳۶۰، همواره شاهد ترورهایی بودیم که با حمایت و فرماندهی قدرت های بزرگ، توسط ضدانقلاب ها اجرا شد. شدت و حجم این ترور ها به حدی رسید که امام خمینی فرمودند: «بکشید ما را، ملت ایران بیدارتر می شود.» این جمله بنیانگذار کبیر انقلاب حکایت از آن دارد که ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد و تاریخ شاهد این ماجرا است. این شهادت‌ها، ابتدا تثبیت نظام جمهوری اسلامی است و بعد اقتدار ایران را بیشتر می کند و در آخر گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی را در پی داشته و خواهد داشت. نگرانی قدرت های بزرگ نیز از این بابت است.

* اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 

۲۷۲۱۵

نظر شما