شناسهٔ خبر: 38175741 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون سازمان راهداری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

محور مسدود شده تهران-قزوین تا ۱۲ شب بازگشایی می‌شود/ تلاش برای بازگشایی یک لاین مخالف از رشت

مطاعی گفت: آزادراه تهران-قزوین که به علت برف و کولاک مسدود شده بود تا ساعت ۱۲ شب باز می‌شود.

صاحب‌خبر -

حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه آزاد راه تهران قزوین از رستم آباد تا ۳۰ کیلومتری رشت به علت برف و کولاک شدید از ساعت ۵ صبح مسدود شده است، گفت: متاسفانه به دلیل بارش شدید برف بسیاری از خودرو‌ها بدون زنجیر چرخ از صبح امروز در گره‌های ترافیکی باقی مانده‌اند.

او تصریح کرد: علی‌رغم تاکید بر پرهیز از انجام سفر‌های غیر ضروری، از شب گذشته تعداد بسیار زیادی از خودرو‌ها وارد مسیر‌های شمالی کشور شده و با توجه به برف و کولاک شدید و نداشتن  زنجیر‌چرخ دچار مشکل شده‌اند.

مطاعی توضیح داد: خوشبختانه بخشی از تجهیزات و نیرو‌های راهداری از استان قزوین به کمک نیرو‌های راهداری به استان‌های شمالی آمده‌اند و ما هم اکنون در حال ایجاد یک لاین مخالف از سمت رشت هستیم تا بتوانیم خودرو‌ها را به سمت رشت هدایت کنیم.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد:با ایجاد یک لایه مخالف می توانیم کم کم خودرو‌ها را به سمت رشت هدایت کنیم و البته برخی از خودرو‌ها هم طی چند ساعت گذشته توانستند به سمت قزوین حرکت کنند.

او توضیح داد:امیدواریم با همکاری تمامی نیرو‌های راهداری تا ساعت ۱۲ شب این مسیر‌ بازگشایی شود.

مطاعی تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از خودرو‌ها زنجیر‌چرخ نداشتند و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات زیادی در انتهای آزادراه قزوین رشت و بعد از عوارضی شد.

او عنوان کرد:در برخی از مسیر‌ها ارتفاع برف تا یک و نیم متر هم رسیده و  باعث ایجاد مشکلات بیشتری در این محدوده شده است. ما سعی می‌کنیم با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات خود ، این مسیر‌ها را بازگشایی کنیم، البته سعی داریم با برداشتن نیوجرسی‌ها در این مسیر خودرو‌ها را کم کم به سمت داخل شهر هدایت کنیم.

معاون سازمان راهداری ادامه داد: اقدامات لازم برای امدادرسانی به خودرو‌ها از سوی نیرو‌های راهداری و پلیس راهور انجام می‌شود، اما هیچ کدام از مسافران در این مسیر‌ها پیاده به سمت رشت نمی‌روند.

او با اشاره به رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به این محدوده آمده تا از نزدیک شاهد اقدامات نیرو‌های راهداری در این مسیر باشد گفت: تمامی نیرو‌های راهداری از ۴۸ ساعت گذشته به صورت کامل در حال امدادرسانی و بازگشایی این مسیر‌ها هستند، اما متاسفانه برخی از خودرو‌ها به نکات ایمنی در این مسیر‌ها توجه نکرده اند.

او تاکید کرد: از ساعت ۵ صبح مسیر آزاد راه قزوین شمال، انتهای جاده امامزاده هاشم به علت برف و کولاک شدید مسدود شده به طوری که ترافیک در برخی از مسیر‌ها به داخل شهر رشت پس زده است و طبق اطلاعات هواشناسی وضعیت شهر رشت هم چندان مناسب نیست و برخی از روستا‌ها دچار مشکلات بسیار زیادی شده اند.

مطاعی بیان کرد: ساعتی پیش وزیر راه و شهرسازی با حضور در قرارگاه سازمان راهداری با استفاده از دوربین‌های نظارتی تمامی فعالیت‌های راهداران را در این مسیر‌ها مشاهده کرد و دستورات لازم برای بازگشایی مسیر‌ها را داد. 

انتهای پیام/

نظر شما