شناسهٔ خبر: 38163743 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

ساخت سامانه دفاعی اس 300 در ایران

طراحی و تولید سامانه دفاع موشکی اس 300 در زمینه برخی از بردهای این سامانه به اتمام رسیده و نیز مورد استفاده قرار گرفته است

صاحب‌خبر -
سرویس ایران/خبرگزاری آران
خبرگزاری آران / سرویس ایران : فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا گفت: سامانه دفاعی کوتاه برد اس 300 به دست نیروهای متعهد و توانمند داخلی تولید شده است.
امیر سرتیپ خلبان احمد میقانی، روز چهارشنبه در حاشیه رژه نیروهای مسلح که به مناسبت هفته دفاع مقدس در جوار حرم مطهر امام (ره) برگزار شد؛ در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: کار طراحی و ساخت در زمینه بردهای مختلف درخصوص سامانه دفاعی اس 300 در ایران صورت گرفته است.
وی افزود: طراحی و تولید سامانه دفاع موشکی اس 300 در زمینه برخی از بردهای این سامانه به اتمام رسیده و نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
امیر سرتیپ میقاتی گفت: مرحله ساخت برد بلند سامانه اس 300 نیز مراحل پایانی خود را می گذراند و پیش از پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: موشک مرصاد و سامانه پدافندی آن را توانستیم سال گذشته تولید کنیم و اکنون به طور گسترده در اختیار نیروهای نظامی قرار گرفته است.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا اظهار داشت: از چند سال گذشته کار تحقیق و طراحی بر روی سامانه های برد بلند را آغاز کرده ایم و در حال ساخت آن هستیم.
وی گفت: در آینده نزدیک با تکمیل این پروژه ان شاء الله این سامانه مورد استفاده پدافند هوایی قرار خواهد گرفت.
امیر سرتیپ میقاتی با اشاره به توانمندی های فنی و پیشرفته نیروهای مسلح افزود:به لطف توانمندی های موجود کل نیروهای فرا منطقه ای حاضر در منطقه را به طور کامل تحت نظر داریم.
پایان پیام.

نظر شما