شناسهٔ خبر: 38154157 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استوکس و اسواگوانا برایم فرقی ندارند

علی علیپور: گلزنی در آسیا همیشه لذت خاصی دارد/ اسکوچیچ مربی خوبی است و این را بارها نشان داده

مهاجم پرسپولیس در خصوص شرایط خودش و تیمش در آستانه شروع رقابت‌های آسیایی صحبت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، علی علیپور، مهاجم پرسپولیس که بعد از عبور از یک دوره سخت دوباره به روزهای اوجش برگشته و تبدیل به همان مهاجم زهردار سابق شده است که ستاره این روزهای خط حمله تیمش است. او در خصوص گلزنی در دربی و همچنین تقابل پیش رو با الدحیل صحبت کرد.

 

* در خصوص بازی‌تان با الدحیل چه صحبتی داری و نقاط ضعف و قوت این تیم را چه خطوطی می‌دانی؟

شرایط بازی‌های آسیایی با داخلی کاملاً متفاوت است و ما هم برای موفقیت در این جام هدفگذاری‌های خاصی انجام داده‌ایم. در گروه سختی قرار گرفته‌ایم و می‌دانیم که باید با قدرت کار کنیم از همین رو حتماً تلاش می‌کنیم گام اول را محکم برداریم و مقابل الدحیل با قدرت ظاهر شده و ان‌شاءالله به نتیجه خوبی برسیم. کادر فنی‌مان برای این بازی ما را به خوبی توجیه کرده‌ و با نقاط ضعف و قدرت تیم الدحیل به خوبی آشنا ساخته‌ از همین رو برای بازی با الدحیل و موفقیت مقابل این تیم به خوبی توجیه هستیم و می‌دانیم چطور بازی کنیم که نتیجه بگیریم و ان‌شاءالله دست پر از میدان خارج شویم.

 

* در مورد بازی‌تان با الشارجه چه صحبتی داری؟

الشارجه تیم خوبی است و ما می‌دانیم که با این تیم و تیم التعاون عربستان هم بازی‌های سختی را پیش رو داریم اما با وجود گروه دشواری که در آن قرار گرفته‌ایم خیلی امیدواریم چون ما هم در آسیا تیم بزرگ و باتجربه‌ای هستیم و با بازیکنان و کادر فنی خوب و هواداران پرشمار و پرشوری که داریم برای موفقیت در آسیا تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم.

 

* برای گلزنی مقابل الدحیل و آسیا چقدر باید روی تو حساب کرد؟

 

هر مهاجمی دوست دارد گل بزند و گلزنی در آسیا که معتبرترین جام در قاره کهن محسوب می‌شود لذت خاصی دارد و من هم در ابتدا به موفقیت تیمم و بهترین کارایی در قالب کار تیمی می اندیشم و بعد از آن هم سعی می‌کنم به بهترین شکل ممکن وظیفه‌ام را که گلزنی است انجام دهم.

 

* در خصوص انتخاب اسکوچیچ به عنوان مربی تیم ملی چه نظری داری و با حضور این مربی فکر می‌کنی چقدر شانس دعوت به تیم ملی را داری؟

به آقای اسکوچیچ بابت انتخابشان به عنوان مربی تیم ملی تبریک می‌گویم. ایشان مربی خوب و زحمتکشی هستند و در تمام تیم‌هایی که کار کرده‌اند موفق بوده‌اند و با فضا و جو فوتبال ایران به خوبی آشنایی دارند به همین دلیل من هم فکر می‌کنم تیم ملی قوی داشته باشیم. تمام هم و غم من این بوده که خیلی خوب کار کنم و در تیم باشگاهی‌ام بدرخشم تا به تیم ملی دعوت شوم. در چند مدت اخیر هم سعی کرده‌ام در سطح قابل قبولی ظاهر شوم و ان‌شاءالله برای دعوت به تیم ملی از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نخواهم کرد.

 

* در دور برگشت فکر می‌کنی با اسکوچیچ بتوانیم شکست‌های دور رفت را جبران کرده و به جام جهانی صعود کنیم؟

حتماً با مربی که در فوتبال ایران موفق بوده، در دور برگشت موفق می‌شویم و با شکست تمامی تیم‌ها مجوز رفتن به دور بعد و ان‌شاءالله صعود به جام جهانی و موفقیت در دیدارهای آینده را پیدا می‌کنیم و صددرصد موفق می‌شویم.

 

* در مورد دو مهاجم خارجی که اخیراً به پرسپولیس آمده‌اند چه نظری داری؟

اوساگونا و استوکس مهاجمان خیلی خوبی هستند و هر کدام خصوصیات فنی خاص خودشان را دارند که خیلی به تیم ما کمک کرده و قطعاً خط حمله ما با حضور این دو مهاجم قوی‌تر خواهد شد و ما مثلث قوی و آتشینی را در خط حمله خواهیم داشت و قدرت چیره شدن بر هر خط دفاعی را خواهیم داشت.

 

* به نظر می‌رسد با استوکس راحت‌تری!

هر دو مهاجم جدید جزو دوستان خوب من هستند و پتانسیل بالایی دارند و این خیلی مهم است که هر کدام از ما که در ترکیب بودیم بهترین کارایی را داشته باشیم و برای موفقیت تیم‌مان تلاش کنیم که البته چیزی جز این نیست.

 

* سومین گل خودت را در دربی 92 به ثمر رساندی و به نظر راه گلزنی در دربی را خوب یاد گرفته‌ای!

بالاخره گلزنی در دربی حال و هوا و ارزش خاص خودش را دارد اما برای ما دربی تمام شده و ما از فردای دربی فقط به بازی با الدحیل و موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا فکر می‌کنیم.

 

* در لیگ برتر ایران در فاصله یازده هفته مانده به پایان لیگ چقدر به قهرمانی فکر می‌کنید و به پوکر قهرمانی امیدوارید و باور قهرمانی در تیمتان وجود دارد؟

مگر می‌شود باور قهرمانی در تیم پرسپولیس به عنوان مدافع عنوان قهرمانی وجود نداشته باشد. حتماً به قهرمانی خیلی امیدواریم و برای پوکر قهرمانی تلاش می‌کنیم.

 

* بهترین بازیکن تیمتان در دربی 92 از نظر تو چه بازیکنی بود؟

چه سؤال سختی پرسیدید! من فکر می‌کنم همه بازیکنان تیم ما در کارهای فردی و تیمی عالی بودند به همین دلیل هم نمی‌توانم از یک بازیکن خاص به عنوان بهترین بازیکن دربی نام ببرم.

 

* در مورد بازی با الشارجه چه نظری داری؟

فعلاً تمام حواسمان معطوف به بازی با تیم الدحیل است. این بازی اولین بازی گروه ما محسوب می‌شود و همیشه شروع بازی‌ها برای یک تیم خیلی مهم و حایز اهمیت است از همین رو ما فعلاً به بازی با الشارجه و التعاون فکر نمی‌کنیم و تمام حواسمان را به بازی با تیم قطری معطوف کرده‌ایم و می‌دانیم که اگر در این بازی موفق شویم قادر هستیم در بازی‌های بعدی‌مان هم با روحیه و شرایط خوبی بجنگیم و موفق شویم به همین دلیل فعلاً به تیم اماراتی و تیم عربستانی فکر نمی‌کنیم و تمام حواسمان به الدحیل معطوف است تا ببریم و نتیجه خوبی بگیریم و ان‌شاءالله گام نخست را محکم و استوار برداریم.

 

نظر شما