شناسهٔ خبر: 38081613 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس دفتر رئیس جمهور:

اعتبارات سفر دوم رئیس جمهور به گلستان تا پایان سال ۹۹ اختصاص می یابد/ لایروبی خلیج گرگان تعیین و تکلیف می شود

واعظی گفت: در سفر دوم رئیس جمهور یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مصوب شده که ۵۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و تلاش می کنیم که تا پایان سال ۹۹ تمامی این اعتبارات به گلستان اختصاص یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان   از گرگان، « محمود واعظی» » امروز (جمعه ۱۸ بهمن) در جمع نمازگزاران گرگانی اظهار کرد: نگاه رئیس جمهور به گلستان یک نگاه توسعه ای است و امیدواریم بتوانیم به گلستان کمک کنیم .


رئیس دفتر رئیس جمهور  به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: در برابر  تحریم و فشار حداکثری بیش از گذشته نیاز به وحدت و انسجام و ناامید کردند دشمنان است .


واعظی افزود: دولت با تمام وجود در خدمت مردم است و با تمام وجود تحت امر مقام معظم رهبری تلاش می کند مشکلات کشور را حل کند .


وی گفت: سالها تلاش شده که فشارهای اقتصادی را خنثی کنیم و نصایح و فرامین مقام معظم رهبری را جزو اصول دولت می دانیم .


رئیس دفتر رئیس جمهور تأکید کرد: بسیار خوش‌بین هستم که بتوانیم مشکلات کشور را با هدایت رهبری پشت سر بگذاریم

 

واعظی به حضورگسترده مردم در ۲۲ بهمن و انتخابات اشاره کرد و گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات بسیار حائز اهمیت است .


وی یادآور شد: انتخابات و حضور در ۲۲ بهمن مهم‌ترین پیام را می تواند به دشمن مخابره کند، مردم گلستان بسیار هوشمند هستند و می‌دانند که باید چه تصمیمی بگیرند .


رئیس دفتر رئیس‌جمهور بیان کرد: گلستان مشارکت خوبی در انتخابات داشته و امیدوار هستیم که حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات دشمنان ما را ناامید کند و دوستان ما را خوشحال کند .


واعظی افزود: در سفر نخست رئیس‌جمهور به گلستان علاوه بر بودجه های ملی و استانی تصمیم گرفته شد که ۴۲۱ میلیارد تومان برای تعدادی از پروژه های خاص اختصاص دهیم و ۸۹۳ میلیارد تومان تا سفر دوم رئیس جمهور به گلستان اختصاص دادیم .


وی تأکید کرد: در سفر دوم که در دی ۹۷ انجام شد یک هزار و ۵۱۲ میلیارد تومان متعهد شده است و در مدت یک ساله ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص شده و امیدواریم تا پایان سال آینده مابقیِ اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور پرداخت شود .


رئیس دفتر رئیس جمهور ابراز داشت: در شهرستان گنبدکاووس بیش از یک هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ زنی شد و این مقدار پروژه بیش از ۹۶۰ اشتعال جدید به وجود می آورد .


واعظی گفت: مسئله اشتغال همواره برای دولت یکی از اولویت ها بوده و هدف گذاری انجام شده برای گلستان ۳۰ هزار شغل را در نظر گرفتیم و خوشحال هستیم که بیان کنم با مسئولان و وحدتی در استان وجود دارد به این سقف رسیدید .


وی رمز سرمایه گذاری در گلستان را  وجود امنیت برشمرد و متذکر شد: این امنیت برای سرمایه گذاران بسیار حائز اهمیت است، گلستان یک استان نمونه و الگو است که ۱۶ قوم مختلف در کنار هم زندگی می کنند .


رئیس دفتر رئیس جمهور به مشکلات راه آهن گستان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تغییر خط بوژی در خط راه آهن و ۲۰۰ متر از ترکمنستان باقی مانده و امیدواریم هرچه زودتر حل شود .


واعظی افزود: منطقه آزاد اینچه برون کلیاتش در مجلس به تصویب رسیده و ایراداتی شورای نگهبان گرفته است که قابل حل است .


وی تأکید کرد: در جلسه ای که در استانداری برگزار شد در خصوص  لایروبی خلیج گرگان  تصمیم گرفتیم که  تعیین و تکلیف شود و این مهم انجام خواهد داد .


رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: دولت ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای سیل استان اختصاص داده است که از ۷ هزار و ۷۰۷  واحدی که در سیل تخریب شده بود دو هزار واحد قبل دهه فجر تحویل شده و دو هزار واحد نیز تا دهه فجر آماده بهره برداری است و ۳ هزار و ۷۰۰ واحد باقی مانده تا بهار آماده بهره برداری خواهد بود .

 

واعظی افزود: دولت در حوزه سلامت سیاست جدی در پیش گرفته و ۳ بیمارستان در ایام دهه فجر در گلستان کلنگ زنی می کند که ۴۵۰ تخت دارد و ۲۰ درصد ظرفیت تخت بیمارستانی گلستان را می افزاید .


وی بیان کرد: سدنرماب که حجم آن ۱۲۰ میلیون متر مکعب در گلستان است بودجه آن تأمین شده و امیدواریم تا اوایل سال آینده آبگیری شود .

 

پایان پیام/ 587

نظر شما