شناسهٔ خبر: 37988557 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هواپیمای ایرباس مدل A۳۱۹

انتشار گزارش اولیه حادثه پرواز تهران-کرمانشاه

سازمان هواپیمایی گزارش اولیه حادثه پرواز تهران-کرمانشاه را بر روی پایگاه اطلاع رسانی خود قرار داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس گزارش سازمان هواپیمایی کشوری؛ هواپیمای ایرباس مدل A۳۱۹ به علامت ثبت EP-IEQ متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با شماره پرواز ۲۸۳.IRA در مسیر تهران به کرمانشاه با ۱۰۲ نفرمسافر و ۸ خدمه پروازی در حدود ساعت ۵:۲۰ به وقت محلی روز شنبه ۱۲ بهمن از فرودگاه مهرآباد به پرواز درآمد و در ساعت ۵:۵۵ به وقت محلی در باند ۲۹ فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه فرود آمده است. این هواپیما هنگام خروج از انتهای باند ۲۹، به علت بارش برف و کولاک ناگهانی و دید کم حدود ۱۵ متر قبل از تاکسی وی A از باند خارج می‌شود.
چرخ جلو هواپیما حدود ۱۰ متر و چرخ اصلی سمت راست حدود ۳ متر به عمق ۳۰تا ۳۵ سانتی متر در زمین تقریباً مسطح فرو رفته و چرخ اصلی سمت چپ هواپیما نیز روی آسفالت لبه باند قرار گرفته است.
خلبان با توجه به شرایط پیش آمده بلافاصله هواپیما را متوقف کرده و ضمن اطلاع به برج مراقبت پرواز و درخواست کمک از خدمات زمینی فرودگاه، مسافران و خدمه پروازی از درب انتهای هواپیما بدون هیچ گونه آسیبی پیاده می‌شوند.
باتوجه به قرار گرفتن هواپیما در نزدیکی باند، به طور موقت باند فرودگاه غیرعملیاتی اعلام شده تا هواپیما به محل پارکینگ فرودگاه کرمانشاه منتقل شود. سپس هواپیما با همکاری پایگاه هوانیروز و راهداری کرمانشاه با نظارت خلبانان بدون هیچگونه آسیبی از قسمت خاکی خارج شد و با روشن کردن موتور شماره یک (سمت چپ) به سمت پارکینگ تاکسی حرکت کرد.
پس از حضور گروه بررسی حادثه، این دفتر به اتفاق تیم فنی شرکت یاد شده در فرودگاه مذکور، بازدید و بررسی‌های اولیه انجام و چرخ‌های جلو تعویض شد و با اجرای تست‌های زمینی، هواپیما با دیگر خدمه پروازی در مورخ ۱۳ بهمن بدون مسافر و فقط به سرنشینی تیم‌های اعزام شده به تهران پرواز و در فرودگاه مهرآباد سالم فرود آمد.

نظر شما