شناسهٔ خبر: 37976639 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

اعزام نیروهای جهادی برای بازسازی مناطق سیل زده در نوروز

دبیر گروه جهادی الکفیل از حضور نیروهای جهادی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان برای بازسازی مناطق خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛   سیدامیر عبدالملکی دبیر گروه جهادی الکفیل در گفتگو با مهر، درباره فعالیت‌های این گروه جهادی در سیل استان یستان و بلوچستان گفت: از ابتدای وقوع سیل تاکنون تیم رصد و بررسی ما در منطقه حاضر شدند و علاوه بر بررسی نیازهای منطقه به کمک رسانی به هموطنان پرداختند.

عبدالملکی با اشاره بر جمع آوری کمک‌های مردمی نیز اظهار داشت: تاکنون دو کامیون وسایل اولیه اعم از خوراک، پوشاک، چادر مسافرتی، مایحتاج اولیه، چادر مسافرتی و کیسه خواب از محل کمک‌های مردمی جمع آوری تهیه و به مناطق سیل زده ارسال شده است.

دبیر گروه جهادی الکفیل درباره کمک‌های مردمی نقدی نیز توضیح داد: تاکنون کمک‌های نقدی مردمی نیز بسیار خوب بوده و جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: بر اساس نیاز مردم آسیب دیده در بخشی از سیستان و بلوچستان، با کمک خیرین آرد گندم تهیه و در روستاهای منطقه دشت یاری توزیع کرده‌ایم تا مردم قادر به تهیه نان باشند.

دبیر گروه جهادی الکفیل درباره اعزام نیروهای جهادی برای بازسازی مناطق سیل زده نیز عنوان کرد: در حال حاضر تمرکز اصلی ما بر روی جمع آوری کمک‌های مردمی و توزیع اقلام اولیه میان مردم است و فعلاً تا زمانی که سیل به طور کامل رفع نشود نمی‌توان به صورت جدی به بازسازی مناطق پرداخت.

عبدالملکی ادامه داد: پروژه‌های ساخت و ساز و بازسازی منازل از عید ۹۹ آغاز می‌شود و بر اساس یبرنامه ریزی های انجام شده در تابستان نیز ادامه خواهد داشت. همزمان با تعطیلات عید نوروز نیروهای جهادی گروه الکفیل برای ساخت و احداث مکان‌های آب رسانی، ابنیه و خدمات درمانی به این مناطق اعزام خواهند شد.

وی با اشاره بر تیم‌های تحقیقاتی این گروه برای کمک هب کشاورزان آسیب دیده نیز بیان کرد: با توجه به اینکه حق آبه ایران سال‌ها است از سوی افغانستان بسته شده است، قرار است در سال آینده تیم‌های تحقیقات کشاورزی ما با حضور در مناطق مدنظر استان سیستان و بلوچستان، راهکاری جدید برای آبیاری و کشاورزی در نظر بگیرند.

دبیر گروه جهادی الکفیل ابراز داشت: این تیم‌ها حداقل ۲ الی ۳ ماه در این مناطق حضور خواهند داشت و طرح اجرایی برای کشاورزان آسیب دیده از سیل را اجرا خواهند کرد.

عبدالملکی درباره فعالیت گروه جهادی الکفیل در استان سیستان و بلوچستان نیز توضیح داد: قریب به ۴ سال است گروه جهادی ما با کمک طلاب، نخبگان و دانشجویان داوطلب در استان سیستان و بلوچستان حضور دارند و به فعالیت‌های جهادی و کمک رسانی می‌پردازند.

نظر شما