شناسهٔ خبر: 379697 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شبکه سوريه: درگيريهاي شديد بين صهيونيستها و فلسطينيان به مناطق اشغالي 1948 نيز کشيده شد

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/04/17
00:03:50.18
شهرها، مناطق و روستاها در کرانه باختری رود اردن و محله‌های قدس صحنه درگیریهای شدید نیروهای اشغالگر صهیونیست و صهیونیستهای شهرک نشین با فلسطینیان است و این درگیریها به سرزمینهای اشغالی 1948 میلادی گسترش یافته است.
شبکه تلویزیونی سوریه با اعلام این خبر افزود نیروهای اشغالگر 110 فلسطینی را در سرزمینهای اشغالی 1948 میلادی بازداشت کردند.
یوسف محمود خبرنگار شبکه سوریه در مناطق اشغالی 1948 میلادی در گزارشی گفت: درگیریها بین فلسطینیان و نیروهای اشغالگر برای پنجمین روز پیاپی در مناطق مختلف فلسطین به ویژه در قدس اشغالی و اطراف آن ادامه یافت.
قدس اشغالی و اطراف آن صحنه درگیریهای شدید است که این درگیریها در پاسخ به حملات اشغالگران اسرائیلی است و تا بامداد نیز ادامه داشت.
محمود العال از رهبران فلسطینی گفت:«مردم فلسطین با جنایات فاشیستی واقعی روبرو هستند همچنانکه محمد ابو خضیر با همین جنایات فاشیستی کشته شد. جنایات بی سابقه زیادی صورت می گیرد که بدن انسان از شنیدن این جنایات به لرزه می افتد. باید با جنایات شهرک نشینان مقابله کرد تا از ملت فلسطین حمایت شود.»
درگیریها به الجلیل ، مثلث ، ساحل و نقب نیز کشیده شده است.
نیروهای اشغالگر اسرائیلی 110 فلسطینی را در حمله به مناطق عربی (فلسطینی نشین مناطق اشغالی 1948میلادی) بازداشت کرده اند.
عبد المجید سویلم تحلیلگر سیاسی فلسطینی گفت: «این رویارویی واکنش مردمی است و نتیجه آگاهی ملت فلسطین از خطرناکی طرح اشغالگران است. اشغالگران می خواهند تکلیف کرانه باختری را روشن کنند. شهرک نشینان و سازمانهای تروریستی شهرک نشین نه تنها به فلسطینیان در کرانه باختری بلکه در مناطق اشغالی 1948 میلادی نیز حمله می کنند.»
محمود گفت: مقامات اشغالگر اسرائیلی از شرایط کنونی منطقه به ویژه از ناآرامیها و جنگهای اعلام شده علیه برخی کشورهای عربی بهره برداری کرده اند تا تکلیف مسئله فلسطین را به نفع این رژیم یکسره کنند.
احمد عساف سخنگوی جنبش فتح گفت: «آنها از ناپدید شدن سه شهرک نشین و از سرگرمی عربها به مسائل داخلی بهره برداری کرده‌اند تا طرحی را که از قبل تهیه کرده‌اند پیش از موعد به اجرا بگذارند آنها می خواهند تکلیف مسئله فلسطین را یکسره کنند. آنان می خواهند شهر قدس را جدا کنند و دیوار حائل را گسترش دهند. اولویت ما به شکست کشاندن این طرح اسرائیلی است. ما به هر قیمتی شده اجازه اجرای این طرح را نخواهیم داد.»
00:06:21.06

نظر شما